Anonym skrev 2011-06-06 19:59:03 följande:
jag tänder på en normal man, normal kroppsbyggnad, inte för smal o inte för vältränad, utan en standard man! nu är det så att min sambo, inte är normal, ibland kan jag titta på han o tänka nästan hemska tankar... han är inte fin naken... han är blek, har stor ölmage, extremt otränad, "hängande axlar"... det enda jag gillar med hans kropp är hans underarmar som är smala, solbrända och fina... resten vet jag inte vad jag ska säga om! har försökt få han att träna, ut o gå ev jogga. men han vägrar, säger att han går mkt på jobbet. ändå väger han närmre 90kg nu, och det går bara upp hela tiden! vad ska jag göra?! jag vill ju gärna kunna titta på min man o tycka att han är den finaste i hela världen.. man ska väll inte behöva skämmas att ens man är blek o tjock?!
Har väl aldrig varit 'tjock' men vägde 89 kg för ett år sedan (är 180 cm och 'genetiskt' smal). Då fick jag nog, jag som var van (iof flera år sedan) att vara smal och tränad. Jag var van att ha en smal och 'fin' kropp, inte armar och ben på en rund mage... 
Hade ett jobb som innebar att det var svårt att träna, så jag bytte ut lunchen (som ofta var av grillkaraktär pga dåligt med tid) mot bananer ett halvår och gick ned 5 kg. Kunde arrangera om jobbtider och tog upp min gamla kampsportskarriär, började för ett år sedan träna Bodypump. Hovrade länge på 82-83 kg tills jag nyligen 'halkade' ned till 78-79... Har fått för mig att jag skall springa Lidingöloppet i höst (blir tufft) så jag bör ligga på ca 76-77kg.
Det gäller mao bara att man måste inse själv att man inte vill vara en mage med ben på längre...