• Anonym

blir inte tänd av att se min sambo naken

jag tänder på en normal man, normal kroppsbyggnad, inte för smal o inte för vältränad, utan en standard man! nu är det så att min sambo, inte är normal, ibland kan jag titta på han o tänka nästan hemska tankar... han är inte fin naken... han är blek, har stor ölmage, extremt otränad, "hängande axlar"... det enda jag gillar med hans kropp är hans underarmar som är smala, solbrända och fina... resten vet jag inte vad jag ska säga om! har försökt få han att träna, ut o gå ev jogga. men han vägrar, säger att han går mkt på jobbet. ändå väger han närmre 90kg nu, och det går bara upp hela tiden! vad ska jag göra?! jag vill ju gärna kunna titta på min man o tycka att han är den finaste i hela världen.. man ska väll inte behöva skämmas att ens man är blek o tjock?!

• Svar på tråden blir inte tänd av att se min sambo naken
  • Anonym

Hej
    Så känner jag när jag ser min kille också. Försökt knäppa upp hans bälte häromdagen....gick inte...hans mage hängde över...suck. Han väger ännu mer än din man.

MEN....jag gillar honom ändå. Försöker att inte tänka på det för jag tänder på honom. Han är otroligt manlig. Jag tänder på att han är en stor kille men inte själv hängbuken....Han har också försökt gå ner i vikt men jag tror inte att det kommer hända. Det handlar om att jag måste vänja mig typ. Försöker fokusera på det jag gillar. Han har fantastiska ögon, händer osv...

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-06 22:23:25 följande:
    Hej
    Så känner jag när jag ser min kille också. Försökt knäppa upp hans bälte häromdagen....gick inte...hans mage hängde över...suck. Han väger ännu mer än din man.

MEN....jag gillar honom ändå. Försöker att inte tänka på det för jag tänder på honom. Han är otroligt manlig. Jag tänder på att han är en stor kille men inte själv hängbuken....Han har också försökt gå ner i vikt men jag tror inte att det kommer hända. Det handlar om att jag måste vänja mig typ. Försöker fokusera på det jag gillar. Han har fantastiska ögon, händer osv...
    Måste ju tillägga att jag är ingen fotomodell själv heller även om jag inte är överviktig.
  • Anonym

Är det bara TS och jag som har killar som inte ser ut som Brad Pitt nakna?

• Lollo36

Nej, det händer väl lätt tyvärr. Både jag och mitt ex har gått ner massor sen vi gjorde slut.

Men TS, finns det inget som ni kan göra tillsammans som du kan lura med honom på, som inte känns som träning för honom men ändå bränner energi? Och kanske se över matvanorna?

• Gung Ho
    Anonym skrev 2011-06-06 19:59:03 följande:

jag tänder på en normal man, normal kroppsbyggnad, inte för smal o inte för vältränad, utan en standard man! nu är det så att min sambo, inte är normal, ibland kan jag titta på han o tänka nästan hemska tankar... han är inte fin naken... han är blek, har stor ölmage, extremt otränad, "hängande axlar"... det enda jag gillar med hans kropp är hans underarmar som är smala, solbrända och fina... resten vet jag inte vad jag ska säga om! har försökt få han att träna, ut o gå ev jogga. men han vägrar, säger att han går mkt på jobbet. ändå väger han närmre 90kg nu, och det går bara upp hela tiden! vad ska jag göra?! jag vill ju gärna kunna titta på min man o tycka att han är den finaste i hela världen.. man ska väll inte behöva skämmas att ens man är blek o tjock?!

Har väl aldrig varit 'tjock' men vägde 89 kg för ett år sedan (är 180 cm och 'genetiskt' smal). Då fick jag nog, jag som var van (iof flera år sedan) att vara smal och tränad. Jag var van att ha en smal och 'fin' kropp, inte armar och ben på en rund mage...

Hade ett jobb som innebar att det var svårt att träna, så jag bytte ut lunchen (som ofta var av grillkaraktär pga dåligt med tid) mot bananer ett halvår och gick ned 5 kg. Kunde arrangera om jobbtider och tog upp min gamla kampsportskarriär, började för ett år sedan träna Bodypump. Hovrade länge på 82-83 kg tills jag nyligen 'halkade' ned till 78-79... Har fått för mig att jag skall springa Lidingöloppet i höst (blir tufft) så jag bör ligga på ca 76-77kg.

Det gäller mao bara att man måste inse själv att man inte vill vara en mage med ben på längre...

Det är omöjligt att bära sanningens fackla genom en folksamling utan att sveda någon i skägget. /Georg Christian Lichtenberg
  • Anonym

förut drack han ju folköl mitt på veckorna, och vi åt ibland godis o liknande på veckorna.. men nu endast fredag o lördag, så det är ju jättebra. sen har han själv kommit på idén att inte äta efter 19... o de tycker jag också är jättebra.. men de slutar alltid med att han äter nått vid 23 tiden.. typ en tallrik fil med müsli, o det är ju inte så farligt. men när han väl äter andra mål, tex. smörgås, så tar han jättemkt smör på, sen skinka el. liknande, och på det gurkmajonnäs, vanlig majonnäs eller nån annan röra.. och det är ju inte bra... och han äter oftast flera mackor, typ 3-4st.
    jag ska försöka få han att ut o röra på sig, jag kan också behöva motion, även fast jag är nästintill undernärd.. och kanske få han att vistas ute i solen lite så han får lite färg så man slipper bli bländad när man ser på han!

• Lollo36

Enkelt löst genom att inte ha någon majjo eller några röror hemma
    Eller mackor, för den delen...

Nej, skämt åsido, det är som Add3 säger, han måste vilja själv... Men lite små knep kan man ju alltid ha. Det värsta man kan göra är att tjata, tjata, tjata. Bättre att se till att ha en aktiv fritid tillsammans och kanske om du sköter inköpen ett tag eller ni handlar efter en lista så att inköpen är genomtänkta och det inte kommer med en massa skräp i matkassen.

• redneck girl

ts nu får vi hoppas på att du är skönheten själv. men har du försökt peppa honom..tex att följa honom ut och röra sig? var han inte blek när ni träffades? blekhet är ju lätt att råda bot på om han bara går ut.....men vissa blir ju inte som pepparkakor även fast de är i solen...utan blir mer som kräftor. du får prata med honom...utan att såra. du får försöka på ett snällt sätt,annars skulle jag tippa på att det blir tvärnit och tvärsemot.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • MrKlister
    Anonym skrev 2011-06-06 19:59:03 följande:

Tja, jag är smal, ingen mage, bra kondition och hyfsat vältränad även om jag inte direkt har så mycket synliga muskler, men min sambo tänder inte på mig för det även om hon säger att jag är "fin..."
  • Anonym (Lite ärlig)

Du får försöka komma med små hintar utan att såra för mycket.
    Eller om det inte hjälper så får du säga och peka på någon small kille, " Titta vad smal han är, han skulle jag vilja bli påsatt av".

Nää, dumt skämta då det kan vara ett känsligt ämne, men försök vara ärlig.

Neka honom sex och när han frågar varför så säg att du tycker han blivit lite för tung så det är inte lika skönt eller upphetsande längre..

Servera mer lätt mat och säg till han att NI behöver börja tänka på hälsan så nu ska ni börja med raska promenader, Hinta med att lätt mat och promenader så orkar han längre i sängen sen ;)

Svar på tråden blir inte tänd av att se min sambo naken