• HonSomVet

Är jag "äcklig"?

Hur många du knullat med ska väl andra ge fan i.

• HonSomVet
    Här och nu skrev 2011-06-07 13:09:07 följande:
    Gränsen får gå nånstans o för mig går den vid 10 st om jag ska bli ihop med nån.
    För att... Om personen har haft sex med fler än så...?
  • HonSomVet
    Badabing skrev 2011-06-07 13:58:20 följande:
    Ha! 4 st betyder ju knappast att man kniullar runt och sätter på allt som rör sig. Men 34 stycken kanske mer tyder på att man gillar att knulla runt. ?
    Så om en 29 har haft sex med 34 personer och har varit sexuellt aktiv i säg 14 år. 2,5 personer i snitt per år alltså. Är det att "knulla runt"? Att ha sex typ en gång i halvåret (om vi nu skulle anta att alla var en-gångs-ligg).
  • HonSomVet
    Anonym skrev 2011-06-07 14:04:40 följande:
    Äcklad hade jag inte blivit, men förvånad. Det är inte en normal siffra för en 28åring. Eller ens en 50åring. Inte i min umgängeskrets iallafall. Men jag hade varken dömt dig eller tyckt att du var äcklig. Du är samma person ändå.
    Jag är sjukt glad att jag har en så pass blandad och öppensinnad umgängeskrets att vi inte bli förvånade för vare sig det ena eller det andra och så vi slipper påstå att det någon annan gör inte skulla vara "normalt".
  • HonSomVet

Mitt ex kallade mig äcklig och osmaklig. Eller sa han... Jo att han äcklades av det. För att han hade sin lilla söta "norm" angående hur många det var okej att ha haft sex med. Och alla som gick utanför den mallen var äckliga och osmakliga. Jag förstår inte ens att jag kunde låta den mannen röra vid mig i flera år efter att han första gången uttryckte sig på det sättet.

Frågar nästa kille mig hur många jag haft sex med och jag svarar sanningsenligt och han börjar muppa sig, kommer han få sparken på ungefär tre röda sekunder.

• HonSomVet
    Badabing skrev 2011-06-07 14:19:13 följande:
    Ett vettigt svar. 60 stycken..slampa, slinka, slyna, bock. Kanske annorlunda också om det är en tjej eller en kille. Jag hade tyckt att en tjej som haft sex med 60  killar var en slyna.
    Vilken jävla människosyn. Sorgligt. Du vet att det är 2011 nu va?
  • HonSomVet
    Anonym skrev 2011-06-07 14:34:42 följande:
    Jag svarade på ett inlägg som ansåg att min umgängeskrets inte var öppensinnade för vi inte hatt så många. Lägger inga värderingar i det, men klart man blir förvånad över något som man inte var medveten om att det var så vanligt.
    Nej, det skrev jag ALDRIG! Att ni inte var öppensinnade för att ni inte haft så många. Jag skrev däremot att ni inte var öppensinnade för att andra kanske gör annorlunda än dig/er själva. En markant skillnad!

Något som är norm för dig, betyder inte att det är norm för någon annan eller samhället i stort. Och att döma andra och kalla det onormalt för att man själv kanske inte skulel göra så, ja det är inte särskilt öppensinnat.
  • HonSomVet
    Anonym (hoppsan) skrev 2011-06-07 14:40:12 följande:
    Varför besviken? alla är vi ju olika, tycker olika, tänker olika. Det och det är väl en jäkla tur!
    Ja visst. Att det finns en variation i åsikter är väl uppfriskande. Men i det behöver det inte ingå att döma andra för att de är oliktänkare. Och DET gör oerhört många här. Iofs ser jag även de som dömer de som tycker det är "äckligt", jag tror jag själv gjorde det nyss.

Problemet är inte att människor tycker olika. Problemet är att människor dömer varandra.
  • HonSomVet
    Anonym skrev 2011-06-07 14:42:18 följande:
    Jag fördömde inte det. Det finns säkert många som haft väldigt många partners, men det finns ju statistik som säger hur många genomsnittspersonen har haft. Och den siffran som TS har är betydligt högre än vad statistiken visar vara "normalt". Däremot har samhället ändrats och den statistiken börjar säkerligen bli omodern, men jag hade ändå blivit förvånad för jag visste inte att det var så vanligt med många sexpartners. Det är väl inget fel att vara okunnig inom ett sådant ämne, brukar inte lägga så mycket vikt vid det. Man lär sig hela tiden något nytt.
    Att vara okunnig är något helt annat. Att kalla det onormalt är att döma.

Det finns variationer i vad människor tycker är acceptabelt och så får det vara. Det är förmodligen bra och ger lite dynamik. MEN, jag tycker det är så oerhört sorgligt att man dömer varandra. Istället för att bara acceptera att man har olika åsikter.
Svar på tråden Är jag "äcklig"?