Inlägg från: MHoof |Visa alla inlägg
  • MHoof

Namn ni tycker är fula ?

Gillar inte alla dessa "äldre" namn som börjat komma tillbaka. Algot, Vilgot, Manfred, Alfred, Nils, Svea, Astrid...nä fy fan. Men annars har jag inga problem med namn egentligen. Bara namnen som alla på äldreboendena har :P

• MHoof
    Ásgrímur skrev 2011-06-07 11:30:53 följande:
    Varför gillar du inte de namnen? Astrid t ex. är ett väldigt fint namn.
    Näää jag vet inte varför jag inte gillar dom. Gör det bara inte alls. Skulle aldrig falla mig in att döpa mina barn till något sånt.
    Det enda äldre namn som jag skulle kunna tänka mig är Sally, min farmor hette det. Eller göra om det till Salli eller så. Men annars nä.... :)
  • MHoof
    Ásgrímur skrev 2011-06-07 11:38:49 följande:
    Som tur är så är det många som inte tycker som dig. De äldre svenska namnen växer i popularitet. Det kanske beror på att folk i detta så kallade "nya Sverige" greppar efter fast mark, och lyfter fram svenska namn som en del av sitt kulturarv.
    Kanske det....alla är olika!
    Antar att du har barn som har ett av dessa namn och du tog illa vid dig?
  • MHoof
    Ásgrímur skrev 2011-06-07 11:43:01 följande:
    Nej. Jag ogillar däremot denna nya internationalistiska rappakalja som spottas fram i massmedia vareviga dag, där det mest populära av allt är att klanka ned och stampa på allt svenskt.
    Oooops.....du tog visst illa vid dig, men den här tråden var väl inte till för att gå till attack mot någon alls, eller?
    Du tycker så och jag tycker det är helt ok att du gillar dessa svenska, äldre namn.
    Men jag gör det inte, punkt och slut :)
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?