Inlägg från: Stinky |Visa alla inlägg
  • Stinky

Namn ni tycker är fula ?

Krokig Krokofant skrev 2011-06-07 11:29:18 följande:
    Personligen har varken jag eller mitt barn något trendnamn ur arbetarklassen/bidragsklassen eller medelklassen.
    Vörd.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
  • Stinky
    071001 skrev 2011-06-07 13:06:51 följande:
    Moi de.. vår dotter heter Siri. Gammeldags och tydligen ett katt-namn samt väldigt finskt enligt många tyckare.
    Jag är finne. Siri är inget namn som jag tycker verkar vara vanligt i Finland, men ja, de finns. De kallas då för "Siiri Hiiri", vilket betyder typ "Siri-musen".
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några. Alltså: en sminkad gris är fortfarande en gris!
  • Stinky

Liam 
    Kevin
    Noel
    Hugo

Cassandra
    Melissa
    Tiffany
    Tindra

... är typiska namn som får mig att spy i munnen lite. 

• Stinky
    071001 skrev 2011-06-07 13:15:33 följande:
    Stinky, jag har inte stött på en enda finne som heter Siri, men det är en vanlig kommentar. Vi kallar vår för Siri-Piri, men jag tror jag tar din version med mig hem idag .
  • Stinky
    XiaoMei skrev 2011-06-07 17:46:10 följande:
    Åke! Och halv-tantnamn som Ulla, Berit osv.

Alla namn som låter som porrfilmskådisar: Melissa, Tiffany osv. Plus att jag har mycket, mycket svårt för nya modenamnet Milo, brrrrr, ryser.
    Milo... huh! *ryser*
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?