Inlägg från: coquine |Visa alla inlägg
  • coquine

Namn ni tycker är fula ?

Taamlin skrev 2011-06-08 13:11:00 följande:
    Milton är också ett hästnamn.
    Eliot är en drake.
    Liam och Noel är okej om man är irländare, annars gå de namnen också bort - såvida man inte älskar Oasis.

(Älskade River Phoenix när det begav sig, men skulle aldrig få för mig att döpa min son till River.)
    Noel ar franskt och betyder jul
  • coquine

Gillar inte namn som Junior, My, Molly, Moa, Freja, Vilja, Tova. Tycker inte de passar pa en vuxen manniska. De kommer ju inte att forbli sma.

• coquine
    Essa83 skrev 2011-06-08 22:31:58 följande:
    Viktor, Oskar och Jens. Fattar inte varför de första två är så populära. Hårda och trista.
    Jag alskar Oscar! Det ska pojken i magen heta. Jag tycker att det passar liten som stor, det ar ett maskulint namn och jag tycker att det ar ett yjusigt killnamn. Haller daremot om att Jens inte ar sa fint. Viktor tycker jag varken bu eller ba om.
  • coquine
    mizzcat skrev 2011-06-09 12:11:38 följande:

Har en kompis vars son heter Gottfrid... not like...

Mina egna funderingar kring lill-fisen i magen är att om det är en pojke ska han heta : Emil, Pontus eller Alexander, blir det en flicka ska hon heta: Felicia, Johanna, Petra eller Lisa. Vad tycker ni om dem namnen?

Tycker att Alexander ar valdigt fint. Av flicknamnen tycker jag bast om Felicia eller Lisa. Johanna och Petra ar mer som 70-talsnamn som jag har flera gamla klassompisar som heter. Ska sjalv fa mitt 5e barn. Nr 1 Alexander, 2. Alicia, 3. Arthur, 4. Sophia och nr 5 i magen ska heta Oscar

• coquine

Det ar manga som inte gillar andranamnet pa sonen jag vantar : Rudemar! Han ska fa Oscar som tilltalsnamn och sen heter min far Rudemar i andranamn. Som barn tyckte jag det var land det fulaste jag hade hort, men nu tycker jag att det ar ett fint, svenskt namn som man inte hor sa ofta. Ett familjenamn dessutom!

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?