Inlägg från: R3becca |Visa alla inlägg
  • R3becca

Namn ni tycker är fula ?

Våra gamla grannar hette Asta och Odd-Gunnar...
    De döpte sina barn till Inge-Maj, Odd-Björn, Maud och Rakel.
    Lille Rakel passade faktiskt i sitt namn, det lilla fräkniga bufrö som hon var (är?), men jag kunde inte riktigt tilltala de andra barnen vid sina namn, utan det blev oftast "du", "söting" eller "goding"... Typ...
    Fast å andra sidan betvivlar jag att jag hade "gillat barnen mer" om de hette Emma, Anna, Lisa och Erik.

Min dotter fick ett ganska "trashigt" namn, enligt många.
    Hon heter Meija. Varför stavningen blev som den blev är ett misstag, helt ärligt, men efter några liknande misstag så började jag gilla det mer och mer. Och så blev det.
    (Varför stava med bara 'J', 'I' eller 'Y' - som alla andra, när man kan vara lite white trash och få uppmärksamhet? )

Min sambos dotter heter Astrid, och hon är verkligen en liten Astrid.
    Sprallig, påhittig och (ibland läskigt) fantasifull (precis som vår älskade Lindgren).

Jag kan ha lite svårt fört gamla namn. Speciellt de som är riktigt ovanliga (som de jag nämnde ovan).
    Sen ogillar jag (självklart? eller motsägelsefullt?) dessa vedervärdiga stavningar så som Chewin, Cazandrah, Tindrah-Lee osv...

• R3becca

Jag var på Ica idag och fick höra en skruttig(söt) gammal tant ropa på sin man, Sören.
    Då slog det mig; det namnet är f*n inte fint!  

• R3becca

Gördis, Hugo, Gunbritt, Gunnar, Hans, Ej(i?)vor... Ja, herre min get, jag skulle kunna komma på hur mycket som helst.
    Min pappa (biologiska) heter Bengt-Ivan och det är ju heller inte speciellt snyggt!
    Hans 8 bröder har en del hiskeliga namn också. Bland annat Åke, Hjalmar, Sixten, Knut och Waldemar.

I min familj har vi också rätt tråkiga och fula(?) namn.
    Mamma Marie, pappa Kent, lillebror Razmus, lillebror Rickhard, lillasyster Julia och lillasyster Engla.
    Ja, och så jag då, Rebecca, jag kanske har det fulaste namnen av oss alla. (om man bortser från yngsta syrran!)

Åh.. Mårten! Och Morgan! Greger! Sune... Jag kan hålla på i en evighet  

• R3becca

Grill! Jag vet att nån skum typ (hen måste ju vara det då jag vill tro att ingen "normal" människa skulle göra det) döpt sitt barn till Grill.
    Jag tror det var i någon dagstidning jag läste det. 

• R3becca

Flickor

Pojkar

Delfina 
    Glädje 
    Mygg Grill 
    Hallón Texas Barbi 
    Zappa Månstråle 
    Minus 
    Bajen 
    Händel 
    Snöfrid 
    Deep
    Hallå? Vad gick snett?
  • R3becca

"morfar-farfargrejen/mormor-farmorgrejen" skulle betyda att våran dotter skulle hetat Inger-Gun-Britt och om hon var en pojk skulle han hetat Kjell-Jerry.
    Går man efter spanka traditioner (och mixtrar till det lite) så skulle hon hetat Marie-Anna-Karin eller som pojk; Kent-Jörgen

...Jag tror jag just hittat de fulaste namnen, ever!

• R3becca
    MansonDust skrev 2011-06-10 17:54:11 följande:
    Jag hoppas att Johannes Brost inte har en syster som heter Inga..
    jag träffade en polis en gång som heter (Jan-)Inge Bröst
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?