Inlägg från: Moi Je Joue |Visa alla inlägg
  • Moi Je Joue

Namn ni tycker är fula ?

Nils är ju jättefint, hade jag som förslag på vår son men han fick ett annat gubbnamn istället :)

ogillar långa supertjejiga namn eller såna som låter som nåt man hittar på ikea:

evelina
    vanessa
    melissa
    cassandra

tindra
    drömma
    engla
    (undantaget blenda, som är fint)
    star heaven och andra stripp-namn är också hiskeliga

på killfronten är det engelskklingande namn jag har svårast för

kevin, neo etc.
    viking är ju också helt hemskt som nån skrev
    och vincent, huuu

• Moi Je Joue

haha ja okej, Jöns är allra fulast, men det är ingen som döper sitt barn till.

vore kul att veta vad allas barn heter, jag som ogillar chewin och thindrah-namn har som sagt ett gubbnamn på min son.
    Holger heter han, min moster tycker att det låter som en puckelryggig, tandlös gubbe och min svåger tycker det låter som en porrgubbe med mustasch. själv tycker jag det är jättegulligt och passar perfekt till min lilla gosse trots att han har varken puckelrygg eller mustasch (visserligen är han tandlös :))

så nu vill jag höra vad era andras barn heter Cool

• Moi Je Joue

men kan ni inte skriva vad era barn heter? kul att se vad man tycker är fina i förhållande till de fula

• Moi Je Joue
    Johanninen skrev 2011-06-08 20:28:13 följande:
    Om bebisen i magen är en pojke kommer den stackarn att få heta Jan-Göran. Visserligen bara som mellannamn, men ändå. Makens familjetradition att ta farfars och morfars förnamn och göra dem till ett dubbelnamn. Fast nu har jag haft ungefär fyra år på mig att vänja mig, så nu gillar jag det nästan. Får kompensera med ett vackert förnamn, för att gottgöra att mellannamnet låter som ett dansband i matchande sammetskavajer. Jan-Göranz. Jag kan riktigt se det framför mig! Skrattande

Dottern här i huset heter Selma, för övrigt.
    hahahaha jan-göran, gulligt ;)
    Busbellan skrev 2011-06-08 19:50:18 följande:
    Vad mina barn heter står i min rad nedan. Särskilt August vet jag ätt många tycker är fult. Själv heter jag Matilda. Nu är det inget konstigt med det, men när jag fick heta det så var det bara gamla kärringar som hette det Mina syskon vågade knappt tala om mitt namn för Sina kompisar.
    Jag tycker august är jättefint, får jag fler pojkar så är det absolut ett toppnamn. holger heter augustin i andranamn, det är jättetjusigt!
  • Moi Je Joue
    Underbara ungar skrev 2011-06-08 20:34:19 följande:
    Axel-Göte från maken och Carl-Elis från mig... Spännande kombination!

Brita-Kerstin eller Helga-Ingeborg. Mmmm Mumma 
    haha carl-elis hade vi som förslag på sonen, tycker det är superfint!
  • Moi Je Joue
    Busbellan skrev 2011-06-08 21:19:45 följande:
    Moi je joue Holger är ett av mina favoritnamn! Tillsammans med Hjalmar.
    gillar också hjalmar!  men august är ännu finare!
  • Moi Je Joue

Rolf, Lennart och Leif är inte så fina heller

• Moi Je Joue
    dio skrev 2011-06-11 23:40:43 följande:
    Sen finns det ju faktiskt 2 personer (eller var det 3) i Sverige som heter Anus. Kul för dem!
    men hjälp, 2 kvinnor heter så!
    sen finns det 8 män samt 7 kvinnor som heter Pung
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?