Inlägg från: tahira |Visa alla inlägg
  • tahira
    dio skrev 2011-06-08 19:47:45 följande:
    Min lillebror heter Sebastian. Det tycker jag är ett jättefint namn. Hans smeknamn Sebbe däremot, nja
    Jag tycker också att Sebastian är jättefint. Min lilla kusin heter det, och hans smeknamn är Basti, vilket jag också tycker är fint. Gillar inte alls Sebbe.
  • tahira
    Johanninen skrev 2011-06-08 20:28:13 följande:
    Om bebisen i magen är en pojke kommer den stackarn att få heta Jan-Göran. Visserligen bara som mellannamn, men ändå. Makens familjetradition att ta farfars och morfars förnamn och göra dem till ett dubbelnamn. Fast nu har jag haft ungefär fyra år på mig att vänja mig, så nu gillar jag det nästan. Får kompensera med ett vackert förnamn, för att gottgöra att mellannamnet låter som ett dansband i matchande sammetskavajer. Jan-Göranz. Jag kan riktigt se det framför mig! Skrattande

Dottern här i huset heter Selma, för övrigt.
    Haha, vilken rolig idé ändå, om det fungerar! Min son hade då fått heta Jim-Antti

En eventuell dotter hade fått heta Maria-Maria
  • tahira
    Underbara ungar skrev 2011-06-08 20:34:19 följande:
    Axel-Göte från maken och Carl-Elis från mig... Spännande kombination!

Brita-Kerstin eller Helga-Ingeborg. Mmmm Mumma 
    Fast jag förstod det som att det var barnets morfar och farfar, alltså din fars namn och din mans fars namn.

Eller fick jag fel för mig, Johanninen?
  • tahira
    enny signatur skrev 2011-06-12 02:23:48 följande:
    Nils låter gubbigt ja, greta tantigt. I samma kategori finns gunnar, klas, helge, bror, orvar, hans, ove, ingvar, eva och alla dubbelnamn istortsett (anna-greta tex).
    Sedan finns det namn jag helt enkelt tycker är väldigt trista som kevin, anna (som dessutom känns ganska gamalt för mig men ändå en snäll äldre tant iaf) mfl. De flesta allt för vanlgia går in här under. Finns det en stor chans att det lär vara 3 minst i klassen med det anmnet tycker jag det är ett trist namn (med undantag för ali och möjligen mohammed, men jag ser det fortfarande som bristande fantasi även om jag gillar dem mer).

Namn som jag verkligen inte tycker om för att jag inte träffat vidar emånga trevliga eller snarare för många otrevliga sådana är sanda, eva och heidi (som jag dessutom tycker är fult i sig).

Namn som bara har skum stavning Zandra, Zebaztian, Johannez, Suzzanne osv. tycker jag bara är väldigt fult och märkligt. Det trotts att jag gillar z, x och y i namna, men inte så.
    Det är så lustigt att läsa andras tankar om namn. Jag är 22 år och i min åldersgrupp, bland mina vänner finns en Bror, en Helge, en Klas, en Hans, fyra Anna, två Eva och flera dubbelnamn, bland annat Ida-Marie och Lisa-Maria, dessutom heter min 15-årige svåger Klas. Jag har aldrig tänkt på dessa namn som "tantiga" eller "gubbiga". Vi funderade på Greta till en eventuell dotter, med ett av mellannamnen Anna
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?