enny signatur skrev 2011-06-12 02:23:48 följande:
Nils låter gubbigt ja, greta tantigt. I samma kategori finns gunnar, klas, helge, bror, orvar, hans, ove, ingvar, eva och alla dubbelnamn istortsett (anna-greta tex).
Sedan finns det namn jag helt enkelt tycker är väldigt trista som kevin, anna (som dessutom känns ganska gamalt för mig men ändå en snäll äldre tant iaf) mfl. De flesta allt för vanlgia går in här under. Finns det en stor chans att det lär vara 3 minst i klassen med det anmnet tycker jag det är ett trist namn (med undantag för ali och möjligen mohammed, men jag ser det fortfarande som bristande fantasi även om jag gillar dem mer).
Namn som jag verkligen inte tycker om för att jag inte träffat vidar emånga trevliga eller snarare för många otrevliga sådana är sanda, eva och heidi (som jag dessutom tycker är fult i sig).
Namn som bara har skum stavning Zandra, Zebaztian, Johannez, Suzzanne osv. tycker jag bara är väldigt fult och märkligt. Det trotts att jag gillar z, x och y i namna, men inte så.
Det är så lustigt att läsa andras tankar om namn. Jag är 22 år och i min åldersgrupp, bland mina vänner finns en Bror, en Helge, en Klas, en Hans, fyra Anna, två Eva och flera dubbelnamn, bland annat Ida-Marie och Lisa-Maria, dessutom heter min 15-årige svåger Klas. Jag har aldrig tänkt på dessa namn som "tantiga" eller "gubbiga". Vi funderade på Greta till en eventuell dotter, med ett av mellannamnen Anna