Inlägg från: Kimmice |Visa alla inlägg
  • Kimmice

Namn ni tycker är fula ?

Axel, Stig. Tror många tycker namn är fula på grund av associationer och inte alltid på grund av namnets uppbyggnad. Jag har svårt för hårda B i mitten av namn, eller rullande R. ^^

Namn jag alltid skrattat åt är Urban, Ruben, Örjan... sedan gillar jag inte många gammelsvenska namn som man bara träffade tanter och gubbar som hette när man var liten, men som är överallt nu.

Roligaste var en mamma som döpt sin son till Melker och trodde det var jätte ovanligt nu ^^

• Kimmice
    Moi Je Joue skrev 2011-06-08 19:21:21 följande:
    men kan ni inte skriva vad era barn heter? kul att se vad man tycker är fina i förhållande till de fula

Min son heter Casper. Men det är inte för jag tycker det är särskilt fint, det bara kändes rätt. Kanske låter konstigt för andra men det passar honom helt enkelt fenomenalt.

Min son skulle heta: Juörd-Orlando enligt farfar/morfar grejjen. Lite lätt skumt...

Juörd förövrigt, är inte mitt favoritnamn och om möjligt ett av de fulaste namnen jag hört.

Men det kombinerar alla mina 'usch' grejer, ett U + ett Ö + ett 'R i mitten av namnet.' ^^ Min son har det som mellannamn i alla fall.

• Kimmice
    Ett två tre skrev 2011-06-09 17:50:29 följande:
    Vi hade aldrig valt namn till våra barn som vi inte gillar, inte ens som andranamn/mellannamn... Sen vad andra tycker bryr vi oss inte om så länge vi gillar namnen.

Vilket namn var det vi inte gillade? Casper tycker jag inte är det finaste jag hört, men jag ogillar det inte.

Juörd är ju ett släktnamn som sagt, efter farfar och pappa så bryr mig inte så mycket om det heller eftersom det betyder någonting för min man och svärfar som jag såklart tycker mycket om båda två.

Det är bara dem 3 som har det namnet i hela Sverige så de ville att det skulle leva vidare. :)

Och nej man skall nog inte bry sig om vad andra tycker, finns inte många namn kvar att ta av i så fall efter denna tråden. ;)

• Kimmice
    Ett två tre skrev 2011-06-09 19:43:14 följande:
    Du skrev att det var ett av dom fulaste namnen du hört...

Men samma det, så länge NI är nöjda med namnet. Och ovanligt är det ju, har aldrig hört det förr

Njae kom på att det kanske var lite luddigt. För skrev farfar/morfar namnet ett snäpp ovanför i texten. :)

Nej som sagt, 3 stycken i Sverige nu. Så om någon tycker om udda namn med osmakliga vokaler så kan jag starkt rekommendera det!

• Kimmice
    dio skrev 2011-06-10 17:42:05 följande:
    och Stock om man heter Holm i efternamn. Hohoho där fick jag till det
    Med andra ord skall jag vara glad att jag inte döpte min son till Knut. By är mitt efternamn. :s Som tur var är de flesta byar inte så välkända som Holmar och Borgar!
  • Kimmice
    Nicholeski skrev 2011-06-15 12:04:40 följande:
    Vad tycker ni om Lina och Linda då? =)

Tycker inte de är särskilt fula, men väldigt vanliga. :)

Dock kan dem ju båda kopplas till ord man använder i vardagen, om man skulle bry sig om det.

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?