Inlägg från: JosephineJ |Visa alla inlägg
  • JosephineJ

Namn ni tycker är fula ?

tahira skrev 2011-06-12 03:34:52 följande:
    Det är så lustigt att läsa andras tankar om namn. Jag är 22 år och i min åldersgrupp, bland mina vänner finns en Bror, en Helge, en Klas, en Hans, fyra Anna, två Eva och flera dubbelnamn, bland annat Ida-Marie och Lisa-Maria, dessutom heter min 15-årige svåger Klas. Jag har aldrig tänkt på dessa namn som "tantiga" eller "gubbiga". Vi funderade på Greta till en eventuell dotter, med ett av mellannamnen Anna
    Greta - underbart namn!
  • JosephineJ
    colouroflove skrev 2011-06-23 10:02:20 följande:
    Jag jobbar på det stora möbelvaruhuset o ser varje dag barnvagnar med diverse namnskyltar. Några har jag lagt på minnet då de är namn som jag inte trodde man var så taskig o döpte sina bebisar till. De jag kommer ihåg på rak arm är; Bertil, Heinz, Henning, Hans-Gunnar, Sture, Stig, Rune, Margareta, Svea, Greta-Linnéa, Lycka, Glittra... Oh my god!
    Finns det barn som heter Glittra....? 
  • JosephineJ

Jag måste säga att jag tycker att det här med namn är så personligt vad man tycker. Men de namn som jag själv inte gillar ( men skulle ändå inte säga fula ) är de som inte låter som namn utan mer som subjektiv. Bortsett från gamla, klassiska namn då som Axel, Malva etc.

Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?