Inlägg från: til |Visa alla inlägg
  • til

Namn ni tycker är fula ?

Femmor skrev 2011-09-06 16:16:42 följande:
    Kevin (eller ännu värre: Cewin), Liam, Neo får bottenbetyg när det kommer till killnamn och bland tjejnamnen kommer jag att tänka på Tindra, Nova och Savannah.
    Cewin är faktiskt helt horribelt!! Men jag har förvisso svårt för alla namn som ska vara så ovanliga  som möjligt och/eller med så konstiga stavningar som möjligt. Efter 28 år med tilltalsnamnet Torunn kan jag också informera alla om att det INTE är roligt att ha ett namn som ingen har hört, ingen kan stava till och som ofelbart genererar frågan: Va?! Är du från norge/island/iran (!) hehehe ;)

Annars är Junis en bottennotering - ska visst funka på både tjejer och killar men jag tycker mest det låter som ett smeknamn..
  • til
    Jessiicaa89 skrev 2011-08-29 00:14:18 följande:
    Fulaste namnen jag vet är:

Ghertrud
    Ola-conny eller hans bror ULF-PERRY!
    Oswald
    Kevin med alla dess former.
    Nora just för rimmet.
    Albin är inte heller en favorit
    Knut, Rut, Agda, Berta, RAGATA (en i min förskoleklass som hette detta)

MEN NU TILL DE 3 TOPP FULASTE NAMNEN EVER!
    Hade en på min facebook som hette:

Jozefphina och hennes döttrar: Elwiirah & Trixiebelle.. Spyr på dessa namnen!

Mitt namn Jessica tycker jag annars är helt okej, samt min fina korv William FlörtSolig
    HAHAHAHAHA! Så sinnessjukt fula namn {#emotions_dlg.djavulsk}
    Det här är en rolig tråd dock ;)
  • til

Åh glömde: Pumi! Inte gulligt - och det är en stor hårig hundras :D

• til
    Brünnhilde skrev 2011-09-07 16:45:47 följande:
    Torun hette en av mina kompisar förr, men hon stavade det just så - med ett n. De uttalades dock med två, om du förstår vad jag menar. Jag tycker att det är fint - älskar fornnordiska namn! _Om_ man nu måste vara speciell och ge sitt barn ett "unikt namn till ett unikt barn", så tycker jag att det är mycket bättre att leta igenom gamla sagor eller historieböcker, eller botanisera på runstenar och gravstenar, än att hitta på något eget. Som i 99 fall av 100 bara blir dumt...
    Tack och jo visst ska man ge sitt barn ett namn som man gillar, menar inte att det måste vara dåligt för att det är ovanligt. Det är idén att det är viktigt att det är just ovanligt som jag har svårt för - varje person är unik ändå, man måste inte behöva bokstavera sitt namn varje gång man träffar en ny person för att man ska känna sig unik ;)
    Och jo, håller för övrigt med dig, gamla namn har iaf en historia och/eller betyder någonting..
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?