Trodde min hunds mage skulle spricka!!
Känner igen det där. När min rottweiler/schäfer var liten valp åt hon först sin mat sen tryckte hon i sig stora vovvens mat och till råga på det kattmaten. Vi har 7 vuxna katter och 2 dubbelmatskålar (om du fattar vad jag menar) till dom. Så voffsingen vart redigt mätt och lite därtill. Såg ut ungefär som om hon hade valpar i magen trots sina 15 veckor. Hon låg och sov en bra stund innan hon behövde rastas ett flertal gånger innan det var som vanligt igen.
Vinxen: Kan inte läsa att ts ger honom mat varje gång han gnyr. Så finns väl ingen anledning att antyda att hon gör det.
Jag kan tänka mig att om man har en matglad valp så kan dom säkert äta tills dom är proppfulla, däremot är det inte så hälsosamt för dom. Äta ihjäl sig har jag svårt att tro. Och hur mycket dom tål vet jag inte, är nog inget man behöver spekulera i heller. Följ kostråd från vet eller läs på hundmatspåsarna så vet du hur mycket du bör ge honom för att det inte ska bli för mycket. Sen får man vara väldigt noga med att hålla undan övrig mat tills dom blir lite äldre. Nu kan jag ha mat stå framme som vivvarna når men dom tar inte iaf.