• Fidelis ad urnam

Antalet sexpartners. Vad är fel?

Vad tycker du?
    Är det med fel av en tjej att ligga runt än vad det är för en kille att ligga runt?
    Tycker du att det är lika OK för både män och kvinnor att ligga runt eller är det lika fel oavsett kön?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 11:38
    Men åh
    Du röstar alltså på det som du anser är mest fel.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Antalet sexpartners. Vad är fel?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Givetvis är båda ok, liksom om man som vuxen människa väljer att vara trogen en person eller att inte ha sex alls.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Superninjan

röstade på båda lika ok. jag tycker inte antalet avgör utan hur man själv ställer sig till antalet.
    typ om en man/kvinna legat med 30 pers och skryter om det eller går runt o pratar vitt o brett om hur många, bästa sämsta ligg etc, då kan ja tycka det är slampigt.
    men har man ett aktivt sexliv men sköter det lite diskret och njuter och är nöjd med sitt sexliv så ser jag inget fel i oavsett om det är 3, 30 eller 300

• Nenne666

Jag anser att ingen har med det att göra och ingen annan än en själv ska lägga värdering i det, inte ens en blivande partner har 'rätt' att ta del av den infon då det är privat.
    Så länge man inte skadar sig själv eller andra så har jag ingen som helst åsikt om vad andra gör i sängen eller med vem, eller hur många.

• Krokig Krokofant

Låt folket få knulla utan skambeläggning.

One by one, one by one.
  • grind

Tycker och tycker

En man som ligger med en kvinna får högre värde.
    En kvinna som ligger med en man får lägre värde.

Det kan tyckas vara fel men det är så det fungerar. 

• olycklig
    grind skrev 2011-06-07 12:51:46 följande:
    Tycker och tycker

En man som ligger med en kvinna får högre värde.
    En kvinna som ligger med en man får lägre värde.

Det kan tyckas vara fel men det är så det fungerar. 
    Gör det verkligen det?
    Är det någon som blir impad av en karl som knullat hej vilt?

Annat än fjortisar menar jag nu alltså! 
  • Lenora

Naturligtvis är ingen av dem fel. Helt OK och upp till var och en.

Däremot skulle jag vara lite mer reserverad och ta det långsamt i början av en relation med en man som haft många tillfälliga förbindelser. 

• lykantrophona

Jag tycker inte det är fel av folk att ligga med många, så länge de gör det på rätt sätt. Dvs, använder kondom och inte lurar någon osv. Alla får väl ha sex med den de vill ha sex med, eller?

• jådåsåatt

Lika ok. Det är bara slödder som kallar folk slampa efter att de gått ut högstadiet.

I de kretsar där jag rör mig, bland bildat folk, så är det verkligen inte så att killar ökar i värde och tjejer sjunker i värde av att ligga med många.

Däremot vet jag ingen som frivilligt ens skulle vilja ta i någon med en så unken sexualmoral.

• Fluffskalle

Båda är lika OK/FEL. Kan inte säga om det är rätt eller inte. Beror på individen. Tycker att det är väldigt konstigt att man förväntas diskutera sina sexpartners med andra än den/dem man är ihop med. Är inte sex alls privat längre?

Blir ju helt knäppt om jag ska låta andra döma ut mig hur de anser vara bäst utifrån en siffra.

• Quickman

Båda är lika ok. Jag har svårt att förstå varför folk bryr sig om andra människors sexliv. Låt de som vill knulla få knulla. Så länge sexet är ömsesidigt finns det inga som helst problem med det, oavsett hur ofta det sker, med hur många det sker och vilken ålderskillnad det är.

Svar på tråden Antalet sexpartners. Vad är fel?