• Här och nu

Du får veta att bonusmamma "ammat" o ogillar det; vad gör du?

Obs! Att du tycker att det är fel. Handlar du annorlunda om bonusmamman själv berättar, om pappan gör det trots att de varit eniga, eller om det kommer fram bakvägen? Och framförallt; vad GÖR du?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-07 12:52
    Att bonusmamman ammat ditt BARN menar jag givetvis. Eller låtit det snutta. Ålder på barnet oväsentligt.

• Svar på tråden Du får veta att bonusmamma "ammat" o ogillar det; vad gör du?
  • elliegr

Hej!

Har inte barn själv, men tanken på att en bonusmamma tar sig friheten att amma mammans barn gör mig illa till mods. Låter inte helt sunt. Kommer kvinnan från en annan kultur så får man kanske prata om att vi i Sverige inte brukar amma varandras barn, i varje fall inte utan att ha diskuterat det med barnets mamma. Eller???

Har detta hänt dig? Jag hade pratat med bonusmamman och pappan till barnet. Om dom inte verkar förstå eller bry sig hade jag anmält det. Hade vägrat lämna mitt barn hos bonusmamman igen.

Obehagligt, kränkande och nästan lite perverst känns det som. Oacceptabelt!!!

Har som sagt inga barn själv, men känner mig riktigt upprörd vid tanken...

• Här och nu
    elliegr skrev 2011-06-07 13:23:28 följande:
    Hej!

Har inte barn själv, men tanken på att en bonusmamma tar sig friheten att amma mammans barn gör mig illa till mods. Låter inte helt sunt. Kommer kvinnan från en annan kultur så får man kanske prata om att vi i Sverige inte brukar amma varandras barn, i varje fall inte utan att ha diskuterat det med barnets mamma. Eller???

Har detta hänt dig? Jag hade pratat med bonusmamman och pappan till barnet. Om dom inte verkar förstå eller bry sig hade jag anmält det. Hade vägrat lämna mitt barn hos bonusmamman igen.

Obehagligt, kränkande och nästan lite perverst känns det som. Oacceptabelt!!!

Har som sagt inga barn själv, men känner mig riktigt upprörd vid tanken...

Nej, det har inte hänt mig, men i en annan tråd har det hänt. Vägra lämna barnet där kan man inte göra utan att saken blivit utredd tyvärr.
  • Anna med 3 trollungar

Jag har läst tråden som du tagit detta från.

De handlade inte om att hon ammade biomammans barn, barnet sökte tröst och sökte sig till bonusmammans bröst. Barnet är runt året.

Visst kan de kännas lite "fel" men de var för barnets bästa i detta fall som inte nöjde sig med någonting. De testade allt och inget hjälpte. Tillslut fick barnet komma till deras säng och hittade bröstet själv och blev lugn och somnade. I detta fall för att barnet skulle känna trygghet

• Här och nu
    Anna med 3 trollungar skrev 2011-06-07 13:29:25 följande:
    Jag har läst tråden som du tagit detta från.

De handlade inte om att hon ammade biomammans barn, barnet sökte tröst och sökte sig till bonusmammans bröst. Barnet är runt året.

Visst kan de kännas lite "fel" men de var för barnets bästa i detta fall som inte nöjde sig med någonting. De testade allt och inget hjälpte. Tillslut fick barnet komma till deras säng och hittade bröstet själv och blev lugn och somnade. I detta fall för att barnet skulle känna trygghet
    Nu lydde frågan: Om det sker o du OGILLAR det, vad skulle du göra?
  • elliegr
    Här och nu skrev 2011-06-07 13:26:09 följande:
    Nej, det har inte hänt mig, men i en annan tråd har det hänt. Vägra lämna barnet där kan man inte göra utan att saken blivit utredd tyvärr.
    Kikade lite snabbt i tråden du nämner. Kan inte förstå att man låter någon annans barn snutta på ens bröst utan att ens ha pratat med barnets mamma om saken. Spelar ingen roll att det inte var kvinnan som erbjöd barnet bröstet. Vart går gränsen???!!!
    Hade själv mått mycket dåligt av tanken på att lämna mitt barn där igen. Jag förstår att det inte var meningen av bonusmamman i detta fall, men hon kunde erbjudit nappen istället och om nu inte detta fungerade så är det så. Då får väl pappan försöka trösta och natta sitt barn. 
    Kan man anmäla en sådan här händelse? Hade inte känt mig trygg med kvinnan som bonusmamma till mitt barn. Obehagligt!  
  • Här och nu
    elliegr skrev 2011-06-07 13:59:30 följande:
    Kikade lite snabbt i tråden du nämner. Kan inte förstå att man låter någon annans barn snutta på ens bröst utan att ens ha pratat med barnets mamma om saken. Spelar ingen roll att det inte var kvinnan som erbjöd barnet bröstet. Vart går gränsen???!!!
    Hade själv mått mycket dåligt av tanken på att lämna mitt barn där igen. Jag förstår att det inte var meningen av bonusmamman i detta fall, men hon kunde erbjudit nappen istället och om nu inte detta fungerade så är det så. Då får väl pappan försöka trösta och natta sitt barn. 
    Kan man anmäla en sådan här händelse? Hade inte känt mig trygg med kvinnan som bonusmamma till mitt barn. Obehagligt!  
    I andra tråden trodde ingen mig, men min kompis jobbar med utredningar på soc o intygar att det räknas som övergrepp på barnet. T.o.m sexuellt sådant i många fall. Skulle du anmäla om det hände dig?
  • WimZy

Äckligt och jag skulle bli superarg!

• Romantik

Nu skrev väl iofs trådstartaren i den tråden att hon också tyckte det var obekvämt och konstigt i efterhand. Men att de just i stunden bara var så utmattade och ville sova.

• Här och nu
    Romantik skrev 2011-06-07 14:36:36 följande:
    Nu skrev väl iofs trådstartaren i den tråden att hon också tyckte det var obekvämt och konstigt i efterhand. Men att de just i stunden bara var så utmattade och ville sova.
    Var snäll o läs frågan. Jag kom på idén från en annan tråd, men har en EGEN fråga som inte har med personerna eller omständigheterna i andra tråden att göra.
  • Här och nu
    WimZy skrev 2011-06-07 14:26:52 följande:
    Äckligt och jag skulle bli superarg!
    Men vad skulle du GÖRA?
Svar på tråden Du får veta att bonusmamma "ammat" o ogillar det; vad gör du?