• Fru Larzzon

Amningsnapp, vilken storlek?

Medelas amningsnapp finns i strl S och L.
    Jag undrar bara vad som passar bäst till vad..
    Ska man ha L till stora bröst eller?
    Om man har små bröst men väldigt stora vårtgårdar med små vårtor, ska man då ha L eller S?
    Jag har försökt återuppta amningen igen med sonen och ge tillägg, vilket börjar funka OK, men jag måste använda amningsnapp eftersom jag har stora vårtgårdar så han får inget tag om bröstet när han ska äta.

• Svar på tråden Amningsnapp, vilken storlek?
  • Bennie

Har ingen aning om Medelas amningsnapp. Men den på apoteket finns bara i en storlek... passar kanske alla?

• Jennie Brunflo

Jag hade medela och jag valde L. Jag fick rekommendationer om det från BB. Det var jättebra tyckte jag för när hon väl började suga på riktiga bröstet så var det lika mycket i munnen på henne.
    Dessutom sa de att babyn får bättre tag på en L än på en S.

Det har inget med bröststorlek eller vårtstorlek att göra.

• Lycke

Fanns bara en storlek när jag använde... Då klippte jag bort en del från "ringen" för att hans näsa skulle ligga mot min hud, men annars passade den bra! Vet faktiskt inte vilken du ska ha. De är väl inte så dyra, så du kan prova dig fram? Lycka till!

• Jennie Brunflo

Medela har en "nergrop" (jaha....det var väl fint ord) där babyn ska ha näsan. Du behöver inte klippa i nappen.

• Glad

>Jag använder Medelas storlek S. Har liten vårtgård, men vet inte varför. De tog bara fram den på BB, sedan har jag fortsatt. Var på återbesök i förra veckan på MVC och hon sa det var måga som hade nappen hela amningsperioden så då blev jag lättad; de sa på BB att jag skulle försöka utan.

• VeronicaMy

hej jag har ammningsnappen med storlek L och det funkar bra jag fick se en sådan på bb och köpte direkt den å har använt den sen dess hihi...vet inte varför det e olika storlekar faktiskt.
    men det vet nog nån annan :)

hoppas det löser sej tjejen.
    Kram

Svar på tråden Amningsnapp, vilken storlek?