• Anonym (Hönsmamma)

Ni som har stora barn som använder blöja, försöker ni dölja det?

Jag har en dotter som är fyra år som fortfarande kissar i blöja. Jag har försökt att inte göra någon stor affär av det utan låtit henne ha vilka kläder som helst. Jag har inte heller brytt mig så mycket om ifall blöjan synts under klänning eller om hon velat springa i bara blöjan hemma. Men nu har jag fått kritik för det av min syster som sagt till mig att jag borde dölja blöjan så hon inte ska bli retad av andra barn exempelvis. Jag tycker det känns helt fel, det är ju inget att skämmas för, men samtidigt vill jag ju inte att hon ska bli retad. Vad är rätt?

• Svar på tråden Ni som har stora barn som använder blöja, försöker ni dölja det?
  • Anonym (Hönsmamma)

Ni kan ju svara även fast ni inte har egna blöjbarn.

• puss

har aldrig gjort nån stor grej av det. min stora hade också blöja "länge", fast det var snarare "lagom".

I will mustardize you
  • Anonym (Hönsmamma)
    puss skrev 2011-06-07 14:09:18 följande:
    har aldrig gjort nån stor grej av det. min stora hade också blöja "länge", fast det var snarare "lagom".
    Så hon fick ha den "offentligt" också?
  • SoFo89

Nej det hade jag verkligen inte gjort om min dotter fortfarande använt blöja.

Hade du opererat ett par utåtstående öron på din 4-åring "för att andra kan retas"?
    Näe, låt tjejen själv bestämma kläder..

ღSigne 071027ღ
  • Anonym (Hönsmamma)
    SoFo89 skrev 2011-06-07 14:10:35 följande:
    Nej det hade jag verkligen inte gjort om min dotter fortfarande använt blöja.

Hade du opererat ett par utåtstående öron på din 4-åring "för att andra kan retas"?
    Näe, låt tjejen själv bestämma kläder..
    Det är ju det jag gör men syrran säger att hon ser ut som en bebis och att det är wt att låta barn gå så.
  • puss
    Anonym (Hönsmamma) skrev 2011-06-07 14:10:33 följande:
    Så hon fick ha den "offentligt" också?
    jajjamensan.
    det gick så bra så. ibland var det nån som sa "har han blöja?"
    och jag sa bara "ja".
    I will mustardize you
  • SoFo89
    Anonym (Hönsmamma) skrev 2011-06-07 14:11:57 följande:
    Det är ju det jag gör men syrran säger att hon ser ut som en bebis och att det är wt att låta barn gå så.
    Är nog din syrra som är wt då
    Nej men ärligt talat, den enda som verkar skämmas här är hon. Din tjej bryr sig inte och inte du heller, egentligen. Gör inte så stor sak av det.. Hon kommer att sluta med blöja tids nog, tills dess måste hon ju få använda blöjan..
    ღSigne 071027ღ
  • Anonym (Hönsmamma)
    puss skrev 2011-06-07 14:12:42 följande:
    jajjamensan.
    det gick så bra så. ibland var det nån som sa "har han blöja?"
    och jag sa bara "ja".
    *S* Ja det är väl det bästa svaret... Men idag verkar det ju nästan fult att ha ett blöjbarn som är äldre än 1,5.
  • puss
    Anonym (Hönsmamma) skrev 2011-06-07 14:11:57 följande:
    är nerbajsade barn snyggare?
    spela roll! klart ungen ska ha blöja så länge hon behöver.
    I will mustardize you
  • puss
    Anonym (Hönsmamma) skrev 2011-06-07 14:16:38 följande:
    *S* Ja det är väl det bästa svaret... Men idag verkar det ju nästan fult att ha ett blöjbarn som är äldre än 1,5.
    dessvärre. men jag tänker inte bry mig
    I will mustardize you
Svar på tråden Ni som har stora barn som använder blöja, försöker ni dölja det?