• Bedorah

Tallkrogen - Bor/har du bott där?

Jag undrar om det finns någon här som bor eller har bott i Tallkrogen?
    Jag har fått lägenhetserbjudande på en lägenhet där men jag har ingen aning om vad det är för område.
    Är det fint där, barnvänligt, finns det saker att hitta på där?
    Hur är det med dagis där?
    Nära till stan?
    Vad finns det för mataffärer, finns det andra butiker?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Tallkrogen - Bor/har du bott där?
  • Majsan70

Min man bodde i Tallkrogen när vi träffades för 9 år sedan. Jag upplevde det som ett trivsamt område. Han bodde visserligen i villaområdet. Hur det ser ut med dagis o affärer vet jag inte i nuläget.

• J o a n n a

Jag tycker tallkrogen är ett bra område. Lugnt pch barnvänligt. Har aldrig bott där själv men har vänner där.

• Flisan79

Jag VILL bo i Tallkrogen. Ett av söderorts riktigt bra områden med mycket villor. Samtidigt lätt att ta sig till tex globen och sen väg 73 in till söder och stan.
    Jag bor i Hökarängen (10 min bort med bil) och jag åker alltid till ICA Bea i Svedmyra (ligger brevid tallkrogen). Är min favoritaffär som har allt, även ett nedre plan med skor, kläder, leksaker osv.
    Många bra dagis och Tallkrogensskola har jag bara hört gott om.

Om du inte vill ha lägenheten så kan jag ta den..haha

• Bedorah
    Flisan79 skrev 2011-06-07 16:08:13 följande:

Jag VILL bo i Tallkrogen. Ett av söderorts riktigt bra områden med mycket villor. Samtidigt lätt att ta sig till tex globen och sen väg 73 in till söder och stan.
    Jag bor i Hökarängen (10 min bort med bil) och jag åker alltid till ICA Bea i Svedmyra (ligger brevid tallkrogen). Är min favoritaffär som har allt, även ett nedre plan med skor, kläder, leksaker osv.
    Många bra dagis och Tallkrogensskola har jag bara hört gott om.

Om du inte vill ha lägenheten så kan jag ta den..haha

Vad kul att höra så bra saker om området! Jag har som sagt ingen koll alls på det, men har fått erbjudande på en etta där. Jag har en ettåring så ett bra dagis och lugnt omkring känns ju som ett måste.

Ska på visning i nästa vecka, om jag inte är intresserad så säger jag till dig haha ;)
  • Lalalong

Min mormor (och morfar, men han dog för 2 månader sen) sålde sin villa i Tallis i början på året, hade innan det bott där i 20 år ungefär. Dom bodde ganska högt uppe på Victor Balks väg (polovägen) så det är ju nästan Gubbängen, men tillhörde Tallkrogen i alla fall. 
    Jag älskar området måste jag säga! Nära till T-banan som inte tar speciellt lång tid in till stan. Liten affär, men Konsum i Gubbängen väldigt nära också om man vill till en större. Mysig förort men ändå nära till allt.
    Dessutom är det enligt min erfarenhet jättelugnt och stillsamt!

Flytta dit! Jag hade inte tvekat en sekund :) 

Klara 060504, Alva 100117
Svar på tråden Tallkrogen - Bor/har du bott där?