• EvaA01

Spara Sempers Barngröt?

Hej!

Jag har idag vart och köpt Sempers Banangröt från 4mån för att ge min lilla kille små smakisar. Jag har blandat ihop enligt förpackningen och det blir ju ganska mycket (man blandar 3/4dl vatten och 3msk grötpulver).. Han var inte speciellt förtjust i detta utan rynkade mest på näsan, jag tror han fick i sig ungefär en matsked. Min fråga är om nån vet ifall man kan spara den gröten som är kvar och i så fall hur länge? Känns lite surt att slänga d det ju är en del kvar (snål jag vet.. Tungan ute) Det står ingenting på förpackningen och jag tänkte ringa Sempers Konsumentkontakt men de stängde 16.00.

Jag har blandat till gröten i en liten plastburk med tätslutande lock. 

• Svar på tråden Spara Sempers Barngröt?
  • La Lola

Den kommer att bli helt lös...rinnande....

Blanda en mindre mängd istället.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • SilverEmma

Håller med La Lola. Från början värmde jag bara ca två matskedar vatten och sen grötpulver tills det var lagom konsistens.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • EvaA01

ah ok, ja inte så gott kanske.. Testar igen imorgon med mindre mängd.. Ungefär hur mkt pulver hade du till 2msk vatten Emma? E lite newbee på detta då det är första barnet... ;)

• SilverEmma
    EvaA01 skrev 2011-06-07 18:35:11 följande:
    ah ok, ja inte så gott kanske.. Testar igen imorgon med mindre mängd.. Ungefär hur mkt pulver hade du till 2msk vatten Emma? E lite newbee på detta då det är första barnet... ;)
    Jag kommer faktiskt inte alls ihåg...men tar du en halv tsk pulver i taget så märker du när den är lagom.
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Natulcien

Gör bara lite, lite i början. Och när han äter upp allt så gör du lite mer nästa gång o.s.v.

Jag gjorde gröt på ca 0,5 msk pulver och 1 msk vatten första gången. Nu är vi uppe i 2,5 msk pulver och 3/4 dl vatten...

• EvaA01

tack för era svar! Hällde ut det som blev över och så börjar vi om på ny kula imorgon igen och hoppas han inte rynkar lija mycket på näsan igen :)

Svar på tråden Spara Sempers Barngröt?