• jagälskarallaminabarn

Byta Liberos nya blöjor till... ja, vilka, någon som har tips?

Liberos blöjor Comfort fit har passat väldigt bra till flickorna och även nu till sonen men så har de förstört det genom att göra tunnare blöjor som i alla fall vi måste byta oftare på Timmy, som blir 2 år i höst. Dessutom blir det läckage ibland betydligt snabbare än med de gamla blöjorna.

Överväger starkt att byta blöjor för det känns orimligt att han är genomblöt efter varje natt samt att man får byta med 2-3 timmars intervaller på dagarna. Menar givetvis inte att han ska ha dem väldigt lång tid men 3 timmar borde de ju klara fast det är bara i undantagsfall tyvärr med de här nya. *suck*

Finns det några som liknar Liberos gamla annars i passform? Har provat deras byxblöjor till flickorna och fick byta väldigt ofta, därför har vi inte testat dessa åt sonen. Har någon något tips tages det tacksamt emot. En fördel är om blöjorna går att köpa på Konsum, ICA eller Willys då det är de affärerna som finns här. Tack på förhand!

M V H

Ulrika

• Svar på tråden Byta Liberos nya blöjor till... ja, vilka, någon som har tips?
  • Lindreas

Säger som Wonderchild, Icas egna blöjor är lika de gamla Libero. Läste någonstans att när Libero lanserar en ny modell så tar Ica över den tidigare.

• Wonderchild2009
    Lindreas skrev 2011-06-14 23:29:33 följande:
    Säger som Wonderchild, Icas egna blöjor är lika de gamla Libero. Läste någonstans att när Libero lanserar en ny modell så tar Ica över den tidigare.
    Puuh! Var lite orolig att Ica skulle gära detsamma som Libero..
  • Lindreas
    Wonderchild2009 skrev 2011-06-14 23:51:43 följande:
    Puuh! Var lite orolig att Ica skulle gära detsamma som Libero..
    Det gör de kanske nästa gång Libero byter? Jag är dock nöjd med de nya Libero, men jag verkar faktiskt vara rätt ensam om det...
  • Wonderchild2009
    Lindreas skrev 2011-06-14 23:54:39 följande:
    Det gör de kanske nästa gång Libero byter? Jag är dock nöjd med de nya Libero, men jag verkar faktiskt vara rätt ensam om det...
    Äsch då, jag använder dom jag med, men inte till natten längre då dottern gärna kissar flera liter på natten då är faktiskt icas bättre..
  • Lindreas
    Wonderchild2009 skrev 2011-06-14 23:56:57 följande:
    Äsch då, jag använder dom jag med, men inte till natten längre då dottern gärna kissar flera liter på natten då är faktiskt icas bättre..
    Hos oss har blöjorna läckt någon enstaka gång, på morgonen när blöjan är helt pinfull. Vi byter aldrig blöja på nätterna (om han inte skulle få för sig att bajsa då) så det är klart att det blir fullt till slut, men Icas har faktiskt läckt lite på dagtid. Jag gillar Icas för att man kan köpa dem i små paket, så vi tar med ett sånt paket när vi åker bort över helgen eller ut till sommarstugan, men man får byta lite oftare.

Tror vi kanske haft tur också, ingen blöja vi provat har varit direkt dålig och plutten har inte blivit röd heller, han kanske har stål-stjärt?
  • lillaguldfisken

Tycker Liberos nya tunna blöjor är mycket sämre. som TS säger så måste vi nu byta blöja nästan varje timme för att det inte ska läcka ut. Det har tom hänt flera gånger att när min dotter kissat i blöjan så har det runnit rakt ut på golvet. och det beror inte på fel storlek för vi har samma som de gamla plus att jag har provat mig fram på flera storlekar. Jag har använt liberos blöjor till mina barn sen 2007 och dom har i stort sett aldrig läckt innan, men med de nya händer det hela tiden.

Så tycker som TS att jag är mycket missnöjd med de nya och har också funderat på att byta märke, har provat Willys blöjor och tyckte de var ganska lika liberos gamla, ska nog prova ICAs också och se..

Försöker så länge det går att köpa de gamla paketen som finns kvar av libero. :o)

Martin 070328 * Frida 100102
  • BelleSwe

Jag har samma problem till vår son! Dagtid byter vi dom nya Liberoblöjorna varje-varannan timme, och nattetid får vi byta dom 2-3 ggr! Det måste ju vara jättejobbigt för honom att känna att blöjan bara hänger och är kall och tung... Är det någon som hittar en bättre blöja så säg gärna till! Jag ska köpa ICAs idag när vi är iväg :)

• Little me

På min dotter är nya Libero jättebra. Funkar som de tidigare och inget läckage än.
    Däremot byxblöjan brukar släppa lite fukt i sidorna ibland.

Svar på tråden Byta Liberos nya blöjor till... ja, vilka, någon som har tips?