Deras katter har ihjäl mina kaniner
I lägenheten bredvid oss har det flyttat in ett par i 40-års åldern med tre katter - Vi har våra uteplatser brevid varandra. På vår uteplats har jag två stycken två våningsburar, totalt åtta burar. I en av burarna har jag en hona med tre veckors ungar och nu i morse var alla sex ungar döda, har aldrig tidigare hänt att en hel kull dött bara så där. I en annan bur hade jag en högdräktig hona, också död.
Vaknade tidigt i morse av en smäll och det var deras katter som hoppade omkring på min altan samt hade vält ner blomkrukor. Gick aldrig ut och kollade kaninerna, då katterna stack iväg när jag visade mig i fönstret.
Har tidigare bett dem att ha uppsikt över katterna, då de skrämmer kaninerna men det har ignorerats totalt och nu är sju stycken döda - De sex ungarna var tingade och skulle flytta om fem veckor. Den döda honan vart också en stor förlust.
De är inte hemma så jag kan inte prata med dem - Har kattägare inget som helst ansvar? Kan jag kräva dem på ersättning? Jag förlorar 4200 kr på de döda ungarna.