• rosalack

Utslag på älstickor 4 dagar i rad!!! Varför??!

Hej. Har PCO, men inga blåsor eller pärlband, bara lite förstorade äggstockar..

Till saken;
    Ätit min första kur pergotime 1tabl/dag from 22maj tom 26maj.
    Är på cykeldag 22 idag.. Testade för 4 dagar sedan (då på cd 19) ett ägglossningstest och fick upp två streck. Inte två lika tydliga, det ena var väldigt svagt. För nyfikenhetens skull testade jag dagen efter igen och fick också då två streck, det ena var svagt men gick lätt att se.
    Testade dagen därpå igen och fick samma svar och testade alldeles nyss också med samma resultat.
    så från cykeldag 19 till idag cykeldag 22 har jag fått utslag på mina äl-stickor.

Någon annan som fått utslag på sina stickor 4 dagar i rad??

(Jag har aldrig fått några utslag på stickorna alls innan jag började med pergotime.)

• Svar på tråden Utslag på älstickor 4 dagar i rad!!! Varför??!
  • LiZa81

Det finns alltid 2 streck för mig.Svaga är dom men dom finns där hela månaden.Varierar väl lite efter vad man använder för test men det beror på att man normalt har LH i kroppen hela tiden så därför blir det utslag.LH ökar bara kring ÄL så därför blir dom starkare då.Strecken räknas inte som positiva så länge dom inte är lika starka eller starkare än kontrollstrecket.Men positivt flera dagar i sträck kan man nog ha.Beror väl lite på hur länge hormonhalten är hög i kroppen har jag förstått.Själv har jag 2 dagar positivt ÄL test.

Men tar man pergotime så kan man säkert ha flera dagar...påverkar ju hormonerna :)

• Hjärtefröjd

Jag får alltid två streck, men testet är ju inte positivt förrän testares ner är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

• rosalack

okej. jag tänkte inte alls testa med äl-stickor den här cykeln utan gjorde det bara för nyfikenhets skull första gången. så jag vet inte om det har varit två streck redan tidigare i cykeln. cykeldag 19 är väl lite sent att få ägglossning? trodde mig känna att jag hade ägglossning på dag 13-14, men det kanske bara var kroppen som spökade.

Vet bara att jag aldrig tidigare fått två steck på stickorna. Men det kan kanske vara så att lh-hormonerna har blivit i så höga nivåer att de ger utslag längre än någon dag.. inte testat igen idag, men tänkte göra det sen för att se vad det blir. har iaf jättenegativa gravtest.

• Angelica89

Jag testade possitivt på äl stickan och testade efter 2 veckor igen, då visade det fortfarande 2 streck. Gjorde då ett graviditets test efterssom jag hört att äl stickor kan mäta hcg halterna (vilket betyder att de mäter av om du e gravid)

har bf om 13 dagar :)

• LiZa81
    rosalack skrev 2011-06-09 09:15:26 följande:
    okej. jag tänkte inte alls testa med äl-stickor den här cykeln utan gjorde det bara för nyfikenhets skull första gången. så jag vet inte om det har varit två streck redan tidigare i cykeln. cykeldag 19 är väl lite sent att få ägglossning? trodde mig känna att jag hade ägglossning på dag 13-14, men det kanske bara var kroppen som spökade.

Vet bara att jag aldrig tidigare fått två steck på stickorna. Men det kan kanske vara så att lh-hormonerna har blivit i så höga nivåer att de ger utslag längre än någon dag.. inte testat igen idag, men tänkte göra det sen för att se vad det blir. har iaf jättenegativa gravtest.
    Cykeldag 19 kan nog vara helt normal att få ägglossning..beror ju på hur lång cykel du har.Har ca 33 dagar och då är den nog oftast där runt 17-19 dagar.
Svar på tråden Utslag på älstickor 4 dagar i rad!!! Varför??!