• Svar på tråden charlotte perrelli...aftonbladet
  • Dramaonline

Åh, det där läste jag också!
    Visst ska Charlotte ta olyckan som ett budskap: Ett budskap om att använda säkerhetsbälte!

Vilken trångsynt männíska: Så här gjorde jag, och det blev så bra så, alltså måste alla göra som jag gjorde.

• sydneygirl

Vem syftar du på - Charlotte eller Kristina?

Själv blir jag bara skitförbannad på sånt här - barnen har väl för fasiken en pappa också? Och vad fasen vet Kristina om hur Charlotte tar hand om sina barn?

Har då aldrig sett en småbarnspappa bli kritiserad på det sättet...

Och att påhoppen kommer från en kvinna gör ju bara saken värre!

• MBP

Krönikören gör det väldigt lätt för sig. Fan vad bekvämt att glömma att maken till Pirelli är föräldrarledig på heltid för att finns där i kulisserna och ta hand om barnen. Tror faktiskt att de har det lika bra som vilka ungar som helst.

Och hennes självbelåtan inställning till sitt eget liv: Hon har minsann...på 60-talet var det inga sk medvetan val som gjorde att kvinnor stannade hemma med sina barn. Det var så det såg ut. Hade du inte råd med barnflicka fanns i stort sett inga andra möjligheter.

Och martyrtonen sedan...tjena

Annars fatter iofs inte jag heller hur Pirelli orkar, men det beror nog på hennes karl, som möjliggör hennes karriär, på samma sätt som så många kvinnor möjligögr sina mäns karriärer. Det kanske är det som retar artikelförfattaren.

• Lilli77

Varsta personangreppet tycker jag! Vad vet hon om hur Charlotte skoter sitt liv? Och som sagt, barnen har val en pappa oxa????

Kan oxa tycka ibland att det verkar som om Charlotte jobbar lite val mycket, men det ar ju bara for att jag laser om sant i tidningarna. Jag har ju ingen aning om hur de skoter sitt privatliv!

Forstar inte riktigt hur Aftonbladet kan tycka att det ar ok att trycka en sa artikel?

• Bisquit

åH HON ÄR SÅ KORKAD!!!

Jag fattar inte, charlotte i en bilolycka!! Stackars henne, buhu.
    Vadå stackars?? Är man så JÄVLA dum att man inte har bälte spå sig får man skylla sig själv!!! Hoppas det gjorde riktigt ont så hon kanske lärde sig en läxa.
    Och så den idiotiska kommentaren. Som TUR (?????? ) va var bebisen fastspänd.

Vadå tur? Det har väl för fan inget med tur att göra??? Det är väl sunt förnuft och typ lag på det?

Jag blir helt... "upprörd" bara jag hör hennes namn.

Morr

• sebbeman

Jag tänker på charlotte...hur orkar hon hålla på som hon gör...hon fick en son för 5 veckor sen...när min son var 5 veckor orkade jag knappt gå utanför dörren...+ att hon har en son till som är i en ålder nu som verkligen behöver sin mamma..jag vet inte om man skall hylla henne för att hon är så stark som klarar av det eller om man skall tycka synd om henne....Precis Dramaonline...varför inte ta olyckan som en tankeställare att man kanske skall sätta familjen i första rum ett tag för man vet inte när det är för sent. Charlotte....Njut lite av livet o dina barn....dom växer ju i en rusande fart, dom är inte små för alltid.

• Jennie med ie

Bisquit, forumreglerna gäller även då man skriver om kändisar.

Ja det är oerhört korkat att inte använda bilbälte osv.... absolut. Men det är ju inte det som är grejen här. Utan om att artikelförfattarinnan dömer ut henne helt som mamma och uttalar sig om saker hon inte har den ringaste aning om...

• Nanne

Bisquit, Reagerade också på hennes kommentar om att det var tur att bebisen var fastspänd..... Jag skulle aldrig ens tänka att ta lös mitt barn ur bilstolen om bilen rullar!

• Smajla

Håller med journalisten till en viss del - hon kommer gå in i väggen en dag så det bara brakar om det. När det gäller att ta hand om barnen håller jag också med - de borde få möjligheten att vara hemma MEN det ligger ju inte bara på mamman - barnen har ju en pappa också. De får väl turas om - svårare än så är det ju inte.

• cotton

Blev faktiskt förbannad på krönikören, inte Charlotte.

Först och främst är krönikan snubblande nära att vara ett rent personangrepp. Krönikören ifrågasätter öppet Charlottes kvaliteer som mamma. Varför då? För att hon inte är hemma heltid med sina barn, lagar hemlagad kalops eller pannbiffar varje kväll och ger barnen saft och bullar varje gång de kommer in från lekplatsen (ska kanske kontra med att anklaga Kristina för sockerförgiftning av sina barn)???

Vad vet krönikören om Charlotte som mamma? Ingenting! Hon har läst om några av hennes uppträdanden och en krock (som även en hemmamamma faktiskt kan hamna i på vägen till och från Konsum). That's it!

Jag utläser ur krönikan en sipprande bitterhet som döljs bakom präktighet och en "självklar" självuppoffring. Så gjorde vi för 40 år sedan minsann... Krönikören borde få en "reality check". Vi lever i 2000 talet med allt vad det innebär. Idag är inte hemmamorsor, saft och bullar eller isterband och stuvad potatis svaret på bra barnuppfostran.

Kvinnor som Kristina ger bara arbetande mammor (många redan med dåligt samvete och pressen över att tiden inte räcker till) ännu sämre samvete och en känsla av att suga som mammor!

Kristina borde läsa på om dagens samhälle, om solidaritet och jämlikhet och kanske, kanske någonstans även fråga sig - men, kan inte pappan ta hand om barnen de dagar det blir lite extra stressigt?

Avslutningsvis kan tilläggas att min känsla är att Charlotte överlag har mer tid över för sina barn och att de mår bra, är harmoniska och lyckliga.

Svar på tråden charlotte perrelli...aftonbladet