• Svar på tråden charlotte perrelli...aftonbladet
  • Qetesh

Äsch, jag tror inte att hennes barn far illa alls! Till skillnad från de flesta andra artistmammor har hon ju med sig barnen. Hon gör allt mkt värre och ansträngande. För att kunna träffa dem!
    Och de är ju med en nanny, en människa de (förhoppnigsvis) känner.
    Visst, det kanske inte är det bästa livet för nån av dem.
    Men som jag alltid säger- varken kvinnan eller barnet mår bra om kvinnan BARA BARA BARA är mamma... dessutom, bara det ATT hon ammar visar ju att hon "bryr" sig, tänk va lätt att slänga till nannyn en flaska ersättning istället...

• alan

Vill hon ge alla "normala" mammor ångest eller?

Kvinnor ska vara hemma och ta hand om barnen, hemmalagat mat, nybakade bullar m m. Ärligt, hur många är det som lever så dag?

• bisou

Den fråga _jag_ställer mig efter att ha läst artikeln är: Kan kvinnan verkligen mena allvar med det hon skriver??? Ärligt talat tvivlar jag lite på det. Mycket möjligt att hon har sådana åsikter, men även fullt möjligt att artikeln är skriven som en ren provokation. För den är ganska extrem i sin ton enligt mitt tycke. Ibland kan jag inte låta bli att undra hur mkt journalister menar med det dem skriver. Skriver de för att provocera och väcka uppmärksamhet, eller har de verkligen en åsikt i denna fråga? Likaväl som det finns artister som tar till extrema metoder etc för att få uppmärksamhet och sin tid i rampljuset, så är jag fullt övertygad om att det finns journalister som söker uppmärksamhet....

• Lady Namárië

Kan bara instämma i allt Listo skriver.

Betänk också att samma tidning har Robert Wells med på listan över "Årets pappor" - han som i en intervju i somras berättade att de valt att låta frun ta ut föräldraledigheten och så kompenserade han henne ekonomiskt genom att betala in till en privat pensionsförsäkring åt henne, och som i en annan intervju säger:

"Jag vidhåller att mamman är oerhört viktig i början. Det har gått hysteri i att försöka sudda ut gränserna mellan könen."

(www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,737109,00.html)

Jösses...

• Himmel

Varför låter man inte Charlotte och andra kändismammor vara ifred? Om dom orkar ha det tempo dom har, så grattis. Det som inte verkar komma fram är att dom här sk kändismammorna faktiskt har en pappa som finns med i bakgrunden hela tiden. Charlotte har tidigare förklarat att dom inte har en nanny utan att det är hennes man som ser till barnen när hon gör sina gig.

Är vi kvinnor så trångsynta så vi inte kan låta var och en få sköta sin familj själv? Så länge dom inte blir misshandlade och vanskötta så ser jag ingen anledningen till att vi ska lägga oss i.

I mitt tjejgäng, så har vi olika typer av mammor. Det finns dom som verkar ha hur mycket ork som helst medans andra känner att ett barn räcker. Men dom med mer ork, skulle aldrig komma på iden att se ner på dom med mindre ork. Man känner väl bäst själv, vad man själv och barnen mår bra av?

• Dramaonline

jag tycker listo träffade det berömda huvudet på den berömda spiken:
    "finns flera sätt att vara en bra och lycklig förälder, med glada och nöjda barn"

linnma:
    Men det är säkert inte alltid så. Hoppas det kan vara lite tröst.
    Huset är säkert välstädat när det är hemma hos-reportage, och de är säkert välsminkade när de är i tv, men inte jämt. Jag skulle också ha välstädat och vara välsminkad när jag visste att folk kollade.

Här svarar Nicola Perelli, förresten:
    www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,745919,00.html

• Erika

Jag avskyr såna där krönikörer som vet bäst hela tiden och som tydligen vet hur andra människor uppforstrar sina barn.

Inte nog med att hon rackar med på fru perelli hon ska dessutom framhäva sig själv som så duktig och bra som bakade bullar m.m

Hon har väl ningen aning om vad perelli gör, hon kanske bakar en massa bullar m.m.

Heja charlotte perelli och bu för korkad krönikör.

• Justess

Jag ryser av obehag när jag läser krönikan. Snacka om trångsynt inställning. Finns det bara ETT godkänt sätt att vara förälder på?

Själv ska jag förmodligen börja jobba i januari då Alvin är 7 månader. Hu, vilken hemsk människa jag är som inte väljer att gå hemma och baka bullar åt mina barn. Stackars barn som måste vara med sina pappa - den andre föräldern.

Vi är alla olika som individer. Vissa vill vara hemma länge och baka bullar - de är nöjda med det. Andra behöver mer än vad föräldraskapet ger. Inget är fel, så länge inte barnen blir _lidande_.

• AnneSophie

*applåder*
    Listo - som vanligt huvudet på spiken!

• Julienne

Herregud, vilken samhällsbild krönikören har! Visst, på 60-talet GICK det att vara hemmamorsa på heltid, baka bullar och massera makens fötter när han kom hem från jobbet och rökte pipa i kökssoffan. Men med dagens samhälle är det inte möjligt för många familjer. Ofattbart att hon inte insett det som har alla dessa visa år på nacken!

Sen blir jag även förvånad över linnma's inlägg:
    "Det som retar mig med Charlotte och andra kändismammor e att dom e så himla duktiga. -vi hinner minsann sminka oss varje dag,ha stora flotta huset välstädat och träna på gym. Vi reser med våra barn och det går såååå bra."

Måste man vara kändismamma för att hinna sminka sig och gå på gym? Att bo i stort välstädat hus må väl vara men det andra är väl hur man prioriterar själv? Vad vet vi om "kändismammornas" vardag och deras upplägg av dagen? Charlotte kanske inte gör annat än springer runt med dammsugaren? Vem vet, det kanske är hennes form av motion?

• kobra

Jag tycker nästan det är värre med mammor/pappor som jobbar 8-17 varje dag och hämtar barnen strax efter 17 och sen hem och isäng med barna i princip.

• Jessi74

Den krönikan gick lite väl långt. Jag själv blir dock stressad när jag tänker på Charlottes liv. Hon jobbar heltid och har en bebis och ett äldre barn. Jag skulle inte må bra av detta, men jag hoppas att Charlotte gör det. Jag kan känna en sorg för Charlottes skull, att hon inte bara kan ta det lugnt några månader, njuta av att vara hemma med sitt nyfödda barn, amma i lugn och ro och inte mellan showerna. Men antagligen är det min referensram till vad som är mysigt när man är nybliven mamma och inte Charlottes. Jag är tacksam över ett break i livet, men skulle inte vilja bli som hon i krönikan heller och vara hemma och laga mat och passa barn i massor av år od eller vad det var hon skrev.

• Justess

Kom bara att tänka på en sak: om man inte hinner sminka sig, hur 17 hinner man då baka bullar?

• Dino78

Tycker krönikören har rätt i det hon skriver jag. I viss mån.
    Är barnen med backstage med sin pappa tycker jag nämligen att det är fel att kombinera karriär med barnen. Dom borde ha rätten till en lugn hemmamiljö.
    Däremot om han har dom hemma är det ju inget konstigt med det. Men nu vet man ju som sagt inte hur dom har det och det är onödigt att spekulera.
    Blir hur som helst trött på alla kändisar som dock ibland kan komma med en del korkade råd. Minns Pernilla Wahlgrens råd jag läste en gång, med hennes bästa mammatips: "Köp maten, är så drygt laga egen och lättare köpa". Javisst, har man pengar som hon så är det ju skitlätt
    Men det är OT och nu ska jag sova. Gonatt på er!

• Maiya

Tur att jag inte har krönikören som svärmor!!

Kan också bli trött på alla kändisar som vill vara i rampljuset exakt hela tiden från + på testet och under hela grav och fortsättningsvis veckan efter förlossningen. Man undrar såklart också vad de är födda med för mirakelenergi?!

Fast jag blir ännu mer less när vi är på familjemiddag (sambons sida) och det nästan är tävling vid middagen vem som gör mest för sin man, städar mest och sköter ungarna. Nä då blir jag tyst och ryser så bra fick inte mellansonen det av mig alltså!

Svar på tråden charlotte perrelli...aftonbladet