• Äggfis

Vilken vagn klarar terräng bäst?

En kompis är gravid och har just flyttat ut i typ... bushen. De har ännu ingen tillgång till nåt internet, så hon bad mig skicka förfrågan om vilken barnvagn ni kan rekommendera som reder sig bra på skogsvägar av varierande kvalité, som inte väger för mycket och allt annat man bör tänka på (som inte jag är det minsta insatt i). De funderar tydligen på nån som heter Kronan, men vill ha tips och råd från er erfarna innan de beger sig till affärer med säljsugen personal.

• Svar på tråden Vilken vagn klarar terräng bäst?
  • Lena

vi har kört en emmaljunga classic runt kinnekulle på vandring, den går vart som helst. Skulle säga det samma o kronan.

• Äggfis
    Lena skrev 2011-06-08 17:39:26 följande:
    vi har kört en emmaljunga classic runt kinnekulle på vandring, den går vart som helst. Skulle säga det samma o kronan.
    Det jag vet att hon funderar en hel del på är den där... öhh... "korgen" under vagnen (kan ingenting om sånt här, så ber om ursäkt för skralig förklaring). Den bör vara rymlig och som jag förstått det "rymningssäker" för prylar så att de inte studsar ut så lätt. Är det så på Emmaljunga?
  • Lena
    Äggfis skrev 2011-06-08 17:43:54 följande:
    Det jag vet att hon funderar en hel del på är den där... öhh... "korgen" under vagnen (kan ingenting om sånt här, så ber om ursäkt för skralig förklaring). Den bör vara rymlig och som jag förstått det "rymningssäker" för prylar så att de inte studsar ut så lätt. Är det så på Emmaljunga?
    Jag hade inga problem med varukorgen.
  • Flisan79

En vagn med 4 stora, fasta hjul. Min favorit är Brio Happy. Sen kommer Emmaljunga och Kronan.

• Edalia

Vi ska köpa en kronan till den lilla personen i magen. vi bor inte i stan så jag vill ha en rejäl kärra jag

• Gurkan

En vagn med fyra fasta stora hjul, själv har jag en emmaljunga smart duo med fyra stora lufthjul. Den är kanske inte den lättaste av vagnar och definitivt inte den minsta ihopfälld men den tar sig fram överallt!

• Lena

jag säger också pumpade hjul för att få lättheten att svänga, vi har fått pumpa (någon gång om året) men aldrig fått punktering.

• sarsparis

Brio happy med lufthjul, vagn med bättre gung går inte att hitta. Dessutom har varukorgen ett skyddrunt omkring som gör att saker inte riskerar att trilla ut, precis vad din vän letar efter:)

• sarsparis
    Edalia skrev 2011-06-08 19:26:39 följande:

alltså, har inte alla vagnars korgar skydd runt om? kronan har ju det iaf. även min babytravel. har aldrig varit med om saker som ramlat ur :-O

Vill man så kan man ju köpa ett sånt här:
    www.kronan.com/sv/barnvagn/tillbehor/ovrigt/k...

En del har skydd hela vägen upp till sittdelen, det har tex inte emmaljunga, de har en lägre kant. Min bror har en city cross och de upplever att de inte allas kan packa varukorgen med så mycket grejer då det lätt trillar ur, speciellt lätta saker som tröjor, filt mm.
Svar på tråden Vilken vagn klarar terräng bäst?