Orkar snart inte behöva leva såhär! Hjälp!
Hejsan!
Jag är en tjej på 20år som har ständigt ont i magen, det är alltså ingen vanlig magont utan det känns som om magsäcken vill vända sig ut o in och att tarmarna knyts åt - så ont gör det!
Jag har haft dessa problemen i drygt 1 år, och för en månad sen gjorde jag en gallstens operation eftersom dom misstänkte gallstenar ( har haft gallstensattacker, dom gjorde ultraljud och såg några stenar, det är inte så ont jag har nu)
Jag misstänker att jag inte tål laktos då jag en dag testade detta och drack 2 glas mjölk och blev riktigt lös i magen. Så jag äter laktosfritt och om jag ska äta något med laktos tar jag tablett innan mot detta!
Idag åt jag en köpe sallad och nu har jag så ont så jag vet inte vart jag ska bli av!
Jag behöver inte alltid gå på toa när jag har ont utan det händer bara enstaka gånger och det slutar inte göra ont efter besöket! (så då borde det väl inte vara IBS mage? För jag har läst att det oftast blir bättre när man tömt tarmen....)
Någon som känner igen sig? Jag känner mig så himla låst... Vågar inte åka för lång hemifrån ifall om att jag skulle få så här ont... (händer minst varannan dag)
Jag har super bra blodtryck (120/80 - 122/74) har det legat på, tagit massor av blodprov, alltid lika bra....
Hjälp!!