Vilken bank är bäst?
Någon som vet vilken bank som är bäst?
Vill byta från swedbank till någon annan.
Vilken bank har ni och varför?
Någon som vet vilken bank som är bäst?
Vill byta från swedbank till någon annan.
Vilken bank har ni och varför?
Nej, det har jag inte.
Har Danske bank och är hittills väldigt nöjd med dem. vettig internet bank, möjlighet till personligt besök, hyfsade vilkor på de tjänste jag utnyttjar.
Vilken bäst som passar bäst beror väl på vad ni har för behov av tjänster samt till viss del vad som finns där ni bor. Själv har jag Nordea som jag är nöjd med, trots att många klagar. Dock är sparräntan på konton lite låg så jag har dessutom ett extra sparkonto utanför Nordea på en bank med insättningsgaranti och inga krav på bindningstid eller maximalt antal uttag per år.
tänker att det beror vad du är i behov av för tjänster tex tillgänglighet, hantera kontanter mm.
Vi har handelsbanken, har haft de i hela mitt liv och tycker att jag alltid blivit väldigt trevligt bemött. När vi tog huslån bytte mannen från swebank till handelsbanken och han var bra mycket nöjdare med handelsbanken. Det enda du betalar för är visakortet, tror det kostar 250:-/år. Sen hjälper det såklart att vi fått en välidgt bra bankkvinna. alla deras kontor hanterar dock inte kontanter.
Länsförsäkringar!!
Trevlig personal, gratis internetbank, gratis MasterCard, gratis överföranden av pengar till annan bank om du gör det själv på nätet (perfa när jag betalar hyran), rabatt på försäkringar.
Hade Swedbank förut, fick fan betala avgifter för ALLT.
Jag tycker att Handelsbanken är ett strå vassare än övriga banker. De har också klarat sig bäst av bankerna under ekonomiska kriser. De är förvisso lite restriktiva när det gäller t ex lån, men det tycker jag är positivt.