Inlägg från: Anonym (Lite snurrig va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lite snurrig va?)

Kronofogden/Skatteåterbäring??!

Nalle har ett blått hus skrev 2011-06-09 10:03:54 följande:
    Har man skulder som ligger hos KFM skickar Skatteverket pengar dit för att täcka den skulden i första hand... blir det något över skickas pengar ut till dig. Du får ett slutskattebesked och ett kontoutdrag där det står att de betalat till KFM. Pengarna kommer inte förrän runt midsommar, fast det står att utbetalning skett på skattekontot... De förbereder utbetalningarna nu och pengarna kommer senast 23 juni om du meddelat bankkonto och inte har skulder.

Utmätning på lön har inget med skatteåterbäringen eller betalning till KFM av Skatteverket att göra.

Skulder hos KFM går före allt när man får överskott på skatten.
    Skitsnack. Skattepengarna utbetalas just nu V 23 mellan den 8 och 10 juni.

Om skattepengarna utmäts av KF (vilket de alttid gör om man har KF skulder) får man inget besked i förhand och det står heller ingenting om det på skattekontot. Man får bara ett brev efteråt där Skatteverket meddelar att pengarna överförts till KF.
    Nalle har ett blått hus skrev 2011-06-09 10:15:27 följande:
    Senast midsommar veckan betalas pengarna ut. De KAN komma tidigare.

Jag skrev inte att man får ett förhandsbesked om att fogden får pengarna - det kommer ett kontoutdrag skrev jag, där det står att pengarna gått dit!

Jag VET för jag har själv varit i den sitsen och tagit mig ur det och jobbar nu med det istället...

Pengarna ser man inte röken av om man har en skuld såvida inte återbäringen överstiger skulden.
    Nej du har fel, om du läser på skatteverkets hemsida så står det klart och tydligt att skatteåterbäringen utbetalas V23 mellan den 8 och 10 juni. Är inte pengarna utbetalda senast fredag så får man vänta tills augusti. Utbetalningen i augusti sker mellan 9 och 12 om man anmält konto och mellan den 15 och 19 om utbetalning sker via avi.

Resten av texten var riktat till TS inte till dig.
    Anonym (undrar) skrev 2011-06-09 10:32:43 följande:
    Vart läser man om när ens skattepengar utbetalas?
    Du har ju redan sett på ditt skattekonto att pengarna utbetalats den 4/6, får du inga pengar på bankkontot senast idag så har KF tagit pengarna.
Svar på tråden Kronofogden/Skatteåterbäring??!