• Amiracleoflove

Naproxen och svårt att bli gravid

Hej! Jag och min sambo har försökt få barn i 3års tid och jag äter nu pergotime då det visade sig att mina ägg inte ville släppa, har även migrän så jag var hos läkaren och fick Naproxen utskrivet, nu när jag kom hem så läste jag igenom bipacksedeln och där stod det att om man har svårt för att bli gravid eller planerar barn så ska man inte använda dessa tabletter.. Är det någon som har haft eller har svårt för att bli gravid och endå användt dessa tabletter?? Känner mig riktigt dum som inte sa någonting om att vi planerar barn när jag var där, för jag vet ju att vissa läkemedel ska man inte ta då.

• Svar på tråden Naproxen och svårt att bli gravid
  • Fluffskalle

Jag har tagit dessa migräntabletter och andra  med samma medel i under 20 år. Har emellanåt ej ens haft ägglossning. Sedan jag slutade ta dem och sedan gjorde en spolning blev jag gravid på första försöket (efter flera år). Min fertilitetsläkare sa att man absolut inte fick ta dem just dagarna före och runt ägglossning. Antingen hade det med spolningen att göra eller dessa mediciner och att jag slutade ta dem.

Har migrän fem dagar i veckan, men det får duga för nu:)

• Vickan I

Kontakta läkaren igen och säg att du planerar bli gravid och be han skriva ut något annat. Jag skulle inte ta detta och försöka bli gravid utan att ha diskuterat med insatt läkare först. Läskig läsning så bäst ta det säkra före det osäkra. Finns ju annan medicin att få och lätt skriva ett nytt recept.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Amiracleoflove

Tack för svar, då avstår jag så länge ifrån dom tabletterna och ringer upp läkaren och kollar om det finns andra alternativ

• Amiracleoflove

Grattis till graviditeten fluffskalle (-:

Svar på tråden Naproxen och svårt att bli gravid