Bilbarnstol till en stor 3,5-åring?
Är man helt ute och cyklar om man byter till en stol med 3 punktsbälte?
Fasiken min son får inte plats i den stolen vi har idag. Men vilken stol ska man i så fall välja?
Är man helt ute och cyklar om man byter till en stol med 3 punktsbälte?
Fasiken min son får inte plats i den stolen vi har idag. Men vilken stol ska man i så fall välja?
Britax two-way, bakåt såklart. Skulle inte sätta ett så litet barn framåt.. Min äldsta fyller 6 år i september, väger 22 kg och är 115 cm lång, han åker bakåt i en t-w och kommer att göra det ett tag till.
Ja då funkar det ju så klart inte.. väger dom över 25 kg finns det ingen stol..
Men tyvärr vänder ju folk som har barn som väger 16 kg och 95 cm lång... dom rymms alla gånger bakåt.
Ja, det var smart gjort, tycker jag! :)
Och det tycker du var smart gjort?
Min dotter är 3½ år, 100 cm lång och 16,5 kg var hon i mars.. och hon ryms hur bra som helst i en britax two-way.
Måste kapa tråden och fråga en sak om TW..
Sonen är 3 år och var vid 2½ år 101 cm och vägde 16,6 kg. Så han är nog ännu större nu..
Men när vi var inne på Babyproffsen och tittade på Twoway så sa han som jobbade där att det var mer som en extrastol och eftersom vi som brukar bila ner genom Europa på sommaren behöver en bekvämare stol för en så lång resa.. Stämmer detta? Vi måste snart byta stol då det börjar bli trång för han..