• nattfly

bränna bort slemhinnan i livmodern

Är det någon här som har gjort behandling av livmodern med cavaterm (bränna bort slemhinnan i livmodern)?
    Jag har blivit erbjuden att bränna bort slemhinnan i livmodern och då jag inte kan få barn överväger jag att göra det.för att få slut på blödningar då denna metod ska ha mindre komplikationer än hysterektomi, men jag hittar inte mycket info på nätet om metoden

• Svar på tråden bränna bort slemhinnan i livmodern
  • nian74

Det här är jag också nyfiken på då jag har väldigt riklig mens och är färdig med barnafödandet.

• nattfly

allt jag har fått fram hittills är att det funkar för 80% och att mensen minskar markant och kan även försvinna helt och att man inte kan bli gravid efteråt, och att dom bränner slemhinnan med balong med varm vätska, inte mycket info så det vore intressant att höra hur någon som gjort det upplever det

• nattfly

ingen som gått igenom detta?

• Anonym (smillkk)

Jag gjorde den här behandligen den 17 April och jag fick problem efteråt med livmoderinflammation/infektion men fick 3 starka doser antibiotika. före så har jag haft jätteproblem varje månad med att jag haft störtblödningar då jag fick mens men peppar peppar ta i trä nu har jag inga blödningar alls hoppas att det fortsätter så. vet inte om jag skulle vilja rekomendera den här behandlingen men de t är kke så att alla får inte samma problem efter som jag fick... 

Svar på tråden bränna bort slemhinnan i livmodern