• finskaflikkan

Magen

Jag har sen vid lunch haft konstig värk i buken. 
    De känns som hugg på båda sidorna som går inåt, som ilningar, stickningar som smärtar...
    Speciellt när jag ställer mig upp, går eller ligger på rygg...
    SItter jag känns de skönt, för värken försvinner helt.

Och så prova jag äta lite tonfiskgryta med pasta och nästan på en gång kändes de bättre i magen. Tog ett varmt bad som hjälpte lite.

Men nu e all smärta tillbaka... Kan knappt stå upp...  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-09 21:13
    just de, är GBP op:ad oxå

• Svar på tråden Magen
  • finskaflikkan

jo... vill helst slippa... Bor i Nynäshamn och har ej bil och tänker då INTE ringa 112 för en sån sak. 
    Och vill inte ha med sjukvården att göra just nu.....

Vill bara veta om nån känner igen sig och vet vad de kan varit? 

• eeeee

nejnej, inte 112, 1177. bara höra vad det kan vara.. eller om du känner någon som jobbar inom vården? har ingen aning om själv vad det kan vara, men det verkar ju inte speciellt roligt iaf.. hoppas det blir böttre!

• JoaMel

Kan det vara träningsvärk?

Jag får konstig värk i magen som ilningar när jag ansträngt den på ett sätt den inte är van vid.. Kan vara nått så enkelt. Glad

• finskaflikkan
    JoaMel skrev 2011-06-09 21:31:20 följande:
    Kan det vara träningsvärk?

Jag får konstig värk i magen som ilningar när jag ansträngt den på ett sätt den inte är van vid.. Kan vara nått så enkelt. Glad
    Har ju dock inte tränat... hahaha... Tungan ute
    Däremot va jag ju gravid för 3mån sen. 
    Kanske har nåt ed såna muskler att göra?
    Men som sagt har inte tränat..  
  • JoaMel

Jag behöver inte heller träna för att få ont.. Räcker med att jag bär min lilla tös mycket i bärsele en dag eller en matkasse som väger mycket..Sen kan jag ha on i magmusklerna i flera dagar efteråt och tror varje gång att jag ätit något tokigt som gör att det gör ont i magen.. Men har nu kommit fram till att det måste vara träningsvärk.. Glad

Hoppas att din mage löser sig utan större problem...

• Jesper f

Det är jättesvårt att säga vad det kan röra sig om, men har du så ont att du inte kan stå upp, SKA du ta kontakt med vården. Du har inget journummer till den avdelning du låg på efter din GBP op eller liknande som du kan ringa och lyssna med? I annat fall är det sjukupplysningen du behöver kontakta, och höra vad dom föreslår. Men en stark smärta ska man inte avfärda utan vidare, då det KAN motsvara en likaledes allvarligt medicinskt problem. I ditt fall, kan jag tänka mig att det är en bukinflammation man är rädd för, om det på något sätt "läcker" till den avspärrade delen av magsäcken, då den inte har någon förbindelse ut till tarmen. Dvs, det som ev kommer in, kommer inte ut. Och då får man var bildning i magsäcken. Det kan snabbt bli välldigt allvarligt.

• finskaflikkan
    Jesper f skrev 2011-06-09 22:29:51 följande:

Det är jättesvårt att säga vad det kan röra sig om, men har du så ont att du inte kan stå upp, SKA du ta kontakt med vården. Du har inget journummer till den avdelning du låg på efter din GBP op eller liknande som du kan ringa och lyssna med? I annat fall är det sjukupplysningen du behöver kontakta, och höra vad dom föreslår. Men en stark smärta ska man inte avfärda utan vidare, då det KAN motsvara en likaledes allvarligt medicinskt problem. I ditt fall, kan jag tänka mig att det är en bukinflammation man är rädd för, om det på något sätt "läcker" till den avspärrade delen av magsäcken, då den inte har någon förbindelse ut till tarmen. Dvs, det som ev kommer in, kommer inte ut. Och då får man var bildning i magsäcken. Det kan snabbt bli välldigt allvarligt.

Okej.... låter inte så kul... 

Låter fruktansvärt HÖGT i min mage oxå?
    Har alltid gjort de efter op men just idag har de låtit som ett sågverk.... 
  • UngMamma25

Jag får också träningsvärk när jag bär på min son!
    Han föddes 4 maj i år..

Så det är nog ingen fara med dig, TS! Men som talarna här, ring 1177 och hör med dem vad det kan vara för säkerhets skull!

Svar på tråden Magen