• timmy97

Linköping lekparker/bad?

Snart flyttar vi tillbaka till linköping, denna ggn med en 20 månaders samt bebis som beräknas till augusti.
    Vad gör man i linköping med de små??
    Vi kommer bo mitt i stan, så trädgårdsföreningen är ju en självklarhet.
    Finns det några plaskdammar??
    Lekparker som är värda att besöka?
    Vallaskogen??

Vad gör ni linköpingsbor?

• Svar på tråden Linköping lekparker/bad?
  • Tulpy

Just nu badar man i antingen johannelunds bad som är en badplats vid stångån eller Tinnis vilket är utomhusbadhus i city! Valla är mysigt, bergs slussar sommartid med deras nya äventyrsminigolf. Ahh nu är det blankt!

• Miia88

Dom har byggt om lekplatsen i Träggis
    I valla har dom gjort om plaskdammen  till en mer "barnvänlig" än den som fanns förr..
    Tinnis kanske funkar? 
    Uppe i valla finns den gamla hederliga lekplatsen kvar ;)

Jag hänger mest med andra föräldrar typ i träggis eller tar en fika nånstans ( fast våra är ganska små än ) 

Ni får gärna haka på oss ;)  

• timmy97
    Miia88 skrev 2011-06-09 23:11:16 följande:
    Dom har byggt om lekplatsen i Träggis
    I valla har dom gjort om plaskdammen  till en mer "barnvänlig" än den som fanns förr..
    Tinnis kanske funkar? 
    Uppe i valla finns den gamla hederliga lekplatsen kvar ;)

Jag hänger mest med andra föräldrar typ i träggis eller tar en fika nånstans ( fast våra är ganska små än ) 

Ni får gärna haka på oss ;)  
    Tack för svar.
    Jag har ju faktiskt bott i linköping några år, men det var ett tag sen och var barnakiviteter finns är ju helt nytt.
    Valla har jag hört mkt gott om, så dit lär vi ta oss.
    Vi kommer ju bo granne med trädgårdsföreningen så där lär vi också vara.

Inbox mig gärna om jag får hänga med ngn ggn, vore bara revligt!
  • GrannenUnder

De har ju byggt någon vattenlekpark typ i Gottfridsberg. =) Dit skulle jag ta mina ungar en varm sommardag (om jag hae några..) eller med galonisarna på en helt vanlig dag för den delen!

• Mizzz

I johannelund finns både plaskdamm (vid centrumet) och badplats (helt nybyggd i stångån, barnvänligt!!).

• timmy97
    Mizzz skrev 2011-06-11 21:13:29 följande:
    I johannelund finns både plaskdamm (vid centrumet) och badplats (helt nybyggd i stångån, barnvänligt!!).
    Kul! 
    Måste man ju besöka.

Svar på tråden Linköping lekparker/bad?