Inlägg från: Ruggugglan |Visa alla inlägg
  • Ruggugglan

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Jag letade efter baddräkt till min dotter (fyller 6år) som drar 134 i strl. Men det var helt omöjligt att hitta en i butiker där jag annars brukar handla kläder. Det var nästan enbart trekantsbikinis! Aldrig att jag sätter på en 5åring en trekantsbikini! Skrikandes Inte en 8-10 åring heller som strl 134 oftast är ämnat för!

Till slut i letandet hittade jag en "bikini" på Kappahl som var en bikintrosa + linne. Helt okej! Nu efteråt dumförklarar jag mig själv som inte kikade i sportaffärer...

• Ruggugglan
    Indianica skrev 2011-06-10 11:32:27 följande:
    Sportaffärer har också många trekantsbikinis till barn har jag iofs sett. Nu gillar jag trekantbikinis, tycker det är jättefint, men som sagt, det verkar vara extremt modernt nu, så det finns överallt. Problemet är väl att din sotter drar en lite ovanligt stor storlek. Mne ett tips är att också kolla de vanliga postorderkatalogerna, de kan faktiskt ha en hel del som vanliga butiker inet har och till vettiga priser. Typ en sådan här har min dotter:

www.ellos.se/dv/1-Underklader-bad-Bad-strandp...
    Ja, hon är stor för sin ålder. Hon har alltid varit huvudet längre än sina jämnåriga kompisar. Men jag hade som sagt inte köpt en trekants bikini till en 8åring heller.

Har redan hittat badkläder
  • Ruggugglan
    Indianica skrev 2011-06-10 11:43:53 följande:
    Men för mig är huvudsaken att min dotter tycker att hon är fin och bekvämt klädd på stranden. Sedan om en vuxen person på stranden tycker hon ser löjlig ut, ja, då får de väl tycka det då.

Sedan kan man tycka det är löjligt om en åttaåring vill skyla sina bröst, men faktum är attd e börjar bli medvetna och vilja ha lite integritet i den åldern. Dels är det grupptryck, intekul att ha nakna bröst som åttaåring om alla andra har bikinitopp. Sedan börjar man som sakt bli lite prepubertal, man är närmare tonåringar mentalt än en fyraåring (min dotter iaf) och då idenmtifierar man sig mer med dem och vill efterlikna dem.

I nuläget vore det ett övergrepp att tvinga dottern att gå utan bikinitopp anser jag.
    Men det är inte 8åringar det hela handlar om.
  • Ruggugglan
    Indianica skrev 2011-06-10 11:43:53 följande:
    Men för mig är huvudsaken att min dotter tycker att hon är fin och bekvämt klädd på stranden. Sedan om en vuxen person på stranden tycker hon ser löjlig ut, ja, då får de väl tycka det då.

Sedan kan man tycka det är löjligt om en åttaåring vill skyla sina bröst, men faktum är attd e börjar bli medvetna och vilja ha lite integritet i den åldern. Dels är det grupptryck, intekul att ha nakna bröst som åttaåring om alla andra har bikinitopp. Sedan börjar man som sakt bli lite prepubertal, man är närmare tonåringar mentalt än en fyraåring (min dotter iaf) och då idenmtifierar man sig mer med dem och vill efterlikna dem.

I nuläget vore det ett övergrepp att tvinga dottern att gå utan bikinitopp anser jag.
    Men sen när brukar 8åringar bli medvetna om sin kropp? Jag har inte stött på en  8åring som börjar få bröst iaf...
Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)