Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)
Ja du TS, jag håller med dig helt och fullt men med två döttrar är det svårt... Dom vill så gärna ha bikini!! För två år sedan köpte vi en bikini till äldsta dottern, hon skulle då precis fylla 5 år. Vi slängde faktiskt överdelen utan att hon såg den för att hon skulle använda bara trosorna. Det gick bra den sommaren. Lillasyster var då 2 år och brydde sig inte.
Förra året var det tjat... alla andra hade ju, mamma hade ju etc. Hon köpte till slut en bikini för egna pengar och jag var med och ställde höga restriktioner på att överdelen skulle vara så bred som möjligt så den mer såg ut som ett linne och trosor.... Hon var SÅÅÅÅ glad när hon hade sin bikini!
Detta slutade så klart med att lillasyster (då 3.5 år) också ville ha en bikini. Hon fick då en med trosor och nästan ett helt linne (se bild nedan). Lite mer som en tvådelad baddräkt. Rätt ok trots allt....
I år kan stora tjejen (blir nu 7 i september) inte ha sin bikini från förra året. Hon har eg gått in på stl 128 men nu börjar den riktiga utmaningen. Att hitta en bikini i stl 128 med stor överdel är omöjligt! Så jag köpte en stl 122 som funkar ok trots storlek. Att köpa en riktigt "vuxen bikini" i stl 128 gör jag inte!!!
Typ den här: I stil 128 till en snart 7-åring... nej tack!
Det blev en sådan här som hon gillade med:
Lilla tjejens bikini (hon är 4) ser ut så här: Som ni ser är det ett väldigt långt Linne på den men för henne är det en bikini! Hon blev dock VÄLDIGT arg när storasyster fick en ny och inte hon....
Med envisa döttrar och en envis mamma måste man kompromissa.....
Men sen är det klart, stl 68 och även 86 är extremt... vid den åldern är det inte barnens önskemål man vill uppfylla....