• susa

Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)

Krake skrev 2011-06-10 12:15:58 följande:
    Jag tycker iofs att baddräkt är typ lika sexualiserat och fjantigt som bikini. Skydda mot solen? Ok, är det bara flickmagar som måste skyddas mot solen eller varför kan pojkar bara i bara brallor?

Bra där!

Min dotter,5 år, älskar sin bikiniöverdel. Hon har ibland sin "BH-som mamma har" som hon säger under sina kläder - som mamma har. Hon har även baddräkt utan krusiduller och ett par ärvda pojkbadshorts som hon lika gärna använder.

-

TS frågade varför jag låter min dotter ha bikini. Svar: Jag ser inte problemet i att hon har bikini. För mig är baddräkt/bikini/badbyxor = badkläder. Fungerar vilket som. inga konstigheter

• susa
    susa skrev 2011-06-10 13:38:53 följande:

Bra där!

Min dotter,5 år, älskar sin bikiniöverdel. Hon har ibland sin "BH-som mamma har" som hon säger under sina kläder - som mamma har. Hon har även baddräkt utan krusiduller och ett par ärvda pojkbadshorts som hon lika gärna använder.

-

TS frågade varför jag låter min dotter ha bikini. Svar: Jag ser inte problemet i att hon har bikini. För mig är baddräkt/bikini/badbyxor = badkläder. Fungerar vilket som. inga konstigheter

"Hon har även baddräkt utan krusiduller och ett par ärvda pojkbadshorts som hon lika gärna använder". När hon badar alltså.. Bra att läsa vad man skriver innan man postar:(
  • susa
    Lavish skrev 2011-06-10 13:41:30 följande:
    Det kan jag förstå. Vill barnet själv ha det är det väl inget att tjafsa om heller, då blåser man ju bara upp grejen. Men min 2 månaders baby (som är stor) kan ha strl 68. En bebis har inga önskemål om badklädernas utformning, så då kan man ju undra...
    När de är så små kan man ju som förälder köpa precis de man vill till barnen. Men så länge folk köper bikini till bebis kommer det att säljas i affärerna. Det kommer alltid finnas föräldrar som vill klä sina små flickebebisar som om de vore dockorna de lekte med då de själva var små
  • susa
    Baryk skrev 2011-06-10 17:51:13 följande:
    Min dotter har både baddräkt och "bikini", dvs långt linne med trosor/kortbyxor till. Hon har fått sin bikini för att hon gärna ville ha en, och för att det är lättare att hitta en bikini som sitter bra än en baddräkt åt henne. Dessutom har det varit lättare för henne att ta på bikinin på egen hand än att ta på baddräkten. Hon har haft bikini sen hon var tre ungefär, fyller sex nu i sommar.
    Ja där sa du nåt jag hade glömt! När dottern pottränade i trädgården var baddräkten mycket besvärlig att få av. Bättre med bikinibrallor. Hon var en bestämd liten tös som ville klara av allt själv...
  • susa
    susa skrev 2011-06-10 17:55:19 följande:
    Ja där sa du nåt jag hade glömt! När dottern pottränade i trädgården var baddräkten mycket besvärlig att få av. Bättre med bikinibrallor. Hon var en bestämd liten tös som ville klara av allt själv...
    Vi körde då med bikinibrallor och eftersom hon inte badade så mycket utan mer plaskade i kanten på pool eller vid sjö/hav hade hon några bomullströjor som inte gjorde något om de blev blöta, bara att byta till en torr. Samt solhatt.
  • susa
    Singapore Sling skrev 2011-06-10 20:38:35 följande:
    Man behöver ju inte att ta av hela baddräkten för att kissa. Jag gör i varje fall aldrig det.
    Min 2,5 åring behövde det :)
Svar på tråden Ni som har bikinis på era småbarn (0-6 år)