Snällspiken skrev 2011-07-04 23:37:59 följande:
Jag köper bikini till dottern eftersom man har mycket större urval än om man "bara" köper en underdel (finns tyvärr inte så många såna varianter, har provat PoP och Katvig men dottern gillade dem inte). Sen kastar jag överdelen innan hon har fått syn på den. Annars skulle hon skrika och bråka eftersom hon inte fick ha den fina BH:n :) Hon är 3,5 år gammal och helt galet fixerad vid att klä sig tjejigt. Vi är inte alls överens hon och jag! Tycker bikinitrosor är bra för då har de så lite tyg som möjligt på kroppen och det anser jag är det skönaste för små barn.
BH har man väl störst nytta av om man är en sexuellt mogen kvinna med tung byst? Jag ser inte min 3,5-åring som en sexuellt mogen varelse, med andra ord skippar jag behå till henne under en lång tid framöver och låter henne vara "fri" från onödigt bjäffs på stranden.
Men om bara mogna kvinnor med tung byst bör ha överdelar skulle det ju drälla av toplesstjejer, damer och tanter på stranden

Min man skulle vara mkt nöjd

Nä, man har det för att det är fint. Det är fint när man är 0 och det är fint när man är 100.