• Ankan77

Svimningsattacker?

Någon mer än jag som får "svimningsattacker"?
    Det börjar flimra för ögonen, jag blir varm och det känns som jag håller på att säcka ihop. Har försökt äta eller dricka typ äppeljuice eftersom jag trodde att jag fick ett blodsockerfall. Men det enda som hjälper är om jag sätter mig ner, tar det lugnt ett tag och dricker lite vatten. Vad kan detta vara tror ni? Har hänt rätt så ofta sista tiden...

Kram

• Svar på tråden Svimningsattacker?
  • Fyra

Låter som blodtrycksfall, kolla med läkare eller BM och be dom ta ditt tryck.

• Vombell

Hej Ankan.
    Jag har precis samma problem som du. Trodde att jag hade dåligt Hb men det var jättebra -151. Det dumma är att jag inte har berättat för någon på jobbet än så det är lite jobbigt att gå omkring och må så här dåligt och dessutom försöka dölja det. Har också en tryckande huvudvärk som kommer och går varje dag. Har inte varit hos bm ännu.
    Tyvärr har jag inga råd att ge dig förrutom det du redan gör. Det är bara att hålla ut och hoppas på bättring.

Lycka till

• Fyra

Du ska inte hålla ut, du ska kontakta BM och ta trycket och se så att allt är bra!!!!!

• Maya 77

Kände precis samma sak, dagligen, innan jag började med järntabletterna. Sen jag började med dem har jag inte kännt av någon yrsel eller svimmningsattack alls. Prata med BM!

Lycka till!

• Ankan77

Har en blodtrycksmätare hemma, i morse var mitt tryck 113/76 och det är väl ok? Tyckte däremot att pulsen var hög (102).
    Har provat äta mitt val kvinna just för järnets skull, men jag mår bara ännu sämre när jag tar dem tycker jag.
    Får prova ringa BM om det inte ordnar till sig, så jäkla svårt att få tag i dem bara...

• Vombell

Jag vet inte om de gör så mycket om man har blodtrycksfall. Bm tycker bara att det är bra om man har lågt bltr. Det är bra för bebisen även om det är jobbigt för mamman. Jag jobbar på "min" vårdcentral så det är lite jobbigt att gå till bm om man vill hålla graviditeten hemlig. Bm här berättade för mig att en gravid hon haft hade så lågt blodtryck att man inte kunde känna pulsen! Men inget görs.
    Givetvis ska du gå och kolla om du är orolig men vad jag menade var att de nog inte gör något och därför "är det bara att hålla ut".

• babylover

Jag lider med dig mår precis lika jäkligt. Matt och yr mest hela dagen men har jättebra värden(var på akuten igår) och ingen kan säga vad det beror på. Hoppas BM kan hjälpa dig för det är jättejobbigt att vara så där men vila brukar hjälpa fast det funkar ju dåligt på jobbet!

• LilleSkutt

Hmmm.... egentligen så vet jag inte, är ju ingen läkare, men jag tycker mig ha hört att "Högt blodtryck kan ge samma symtom som lågt blodtryck..."
    Jag har haft liknande i två dagar och idag ska jag till BM, ska bli skönt att kolla värderna och se så att allt är bra!!!

Jag tycker i alla fall att du ska kolla upp det!

LilleSkutt v 24+5

• Ankan77

Fyra! Vet du hur högt/lågt ett normalt tryck är?

Babylover, håller med om att det inte är lätt att vila när man jobbar heltid

Svar på tråden Svimningsattacker?