Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Hur ofta äter era små ersättning?

TS, vad menar du att han inte blir nöjd alltid?? Går han upp i vikt? Min lille på 6 veckor äter nog varannan timme, först äter han, sen brukar han bajsa eller vara vaken en stund sen äter han igen. Han går upp 500 g per vecka nu, så han börjar bli en liten tjockis men det känns som jag ammar OFTA och speciellt på kvällen så vill han äta hela tiden känns det som. Är det så för dig med? Går han upp i vikt så får han ju i sig det han ska och då är det nog mest tuttbehov han har kanske?

• Fridayyy

Men är det så dygnet runt eller bara ibland?? Hur många ggr per dygn äter han? Mina barn har alltid ätit ofta men inga långa stunder, mjölken som mättar mest kommer ju tydligen i slutet och jag vet inte hur länge man behöver amma innan den kommer fram.

• Fridayyy
    Labolina3 skrev 2011-06-10 20:10:40 följande:
    Jag kände precis som du att det inte var så kul för storebror om jag först skulle amma i "evighet" o sen även ge flaska så här blev det ersättning fullt. Ville inte att storebror skulle bli irriterad på o tycka illa om sin lillasyster ...
    Jag tror dock att storasyskon klarar mer än vad vi tror. Hur var det inte förr? Då ammade ju mamman jämt..=) Jag tror inte mina äldre barn tycker illa om lillebror för att han ammas och det är ju så kort period i livet. Men tar det en "evighet" kan jag ju förstå att det blir jobbigt för alla.
Svar på tråden Hur ofta äter era små ersättning?