hjälp ni som vet
Vilka länder kan man adoptera ifrån som inte kräver flera års äktenskap.. vi ska gifta oss om ett år, och ahr vi inte fått barn då så skriver vi in oss på adoption.. men vilka länder går de?
Vilka länder kan man adoptera ifrån som inte kräver flera års äktenskap.. vi ska gifta oss om ett år, och ahr vi inte fått barn då så skriver vi in oss på adoption.. men vilka länder går de?
En sak till. Såg precis att du var 22 år. I Sverige måste man vara 25 år för att få adoptera så tyvärr måste ni vänta några år till om det blir aktuellt med adoption. Ni kan inte påbörja medgivandeutredningen innan ni är tillräckligt gamla.
Äktenskapstiden blir nog inte största problemet utan din ålder. Men om ni ställer er i kö nu har ni ju bra kötid tills du fyller 25 och ni har även hunnit samla på er lite äktenskapstid.
Jag går själv och väntar på att fylla 25, men har som tur är bara ett halvår kvar!
Väldigt dumt påhitt med 25-årsgräns för adoption tycker jag! Många länder kräver ju inte att man behöver ha fyllt 25...
Äktenskapstiden blir nog inte största problemet utan din ålder. Men om ni ställer er i kö nu har ni ju bra kötid tills du fyller 25 och ni har även hunnit samla på er lite äktenskapstid.
Jag går själv och väntar på att fylla 25, men har som tur är bara ett halvår kvar!
Väldigt dumt påhitt med 25-årsgräns för adoption tycker jag! Många länder kräver ju inte att man behöver ha fyllt 25...
Vet att om de finns särskilada skäl kan man få adoptera även om man inte fyllt 25år så de är absolut ingen sten hård gräns kan finnas dom som blir godkännad för adoption i svergie även om de ej fyllt 25 men som sagt de är indviduelt och om de finns särskilad skäl exvis att man redan vet att de inte är möjligt att bli gravid!