schenker: paketet har passerat sorteringsterminal
om man väntar på ett paket och statusen är följande: Paket har passerat sorteringsterminal.
hur lång tid kan det då ta innan man får sin sms-avi?
om man väntar på ett paket och statusen är följande: Paket har passerat sorteringsterminal.
hur lång tid kan det då ta innan man får sin sms-avi?
En dag högst brukar det väl ta tror jag?
det beror väl på, jag har fått vänta allt från att få ett mail/sms samma dag till att det tagit ytterliggare 4-5 dagar innan jag fått mail/sms om att jag kan hämta det
aha det är så olika alltså
Hur långt från dig är sorteringsterminalen?
Är det inom Sverige bör det komma dagen efter, annars kan det ta några dagar beroende på avstånd.
Tror inte det. Skickade ett paket en lördag, hämtningen skedde påföljande tisdag (litet utlämningsställe), ganska länge stod det "passerat sorteringsterminal" (tror det är i Växjö) och paketet var framme påföljande fredag, ganska sent på dagen. Alltså sex dagar. Det tycker jag är "ok" med tanke på servicen (att de har ett utlämningsställe på denna lilla ort) och priset (90 kr för ett XL-paket).
Sist det hände mig ringde jag och frågade (det var bråttom), och då sade de att jag kunde hämta paketet på terminaeln (tre mil bort) om jag inte ville vänta till utkörningsdagen.