• 0rion

schenker: paketet har passerat sorteringsterminal

om man väntar på ett paket och statusen är följande: Paket har passerat sorteringsterminal.
    hur lång tid kan det då ta innan man får sin sms-avi?

• Svar på tråden schenker: paketet har passerat sorteringsterminal
  • 7 michelingodingar

det beror väl på, jag har fått vänta allt från att få ett mail/sms samma dag till att det tagit ytterliggare 4-5 dagar innan jag fått mail/sms om att jag kan hämta det

• 0rion

aha det är så olika alltså

• skorpionen80

Hur långt från dig är sorteringsterminalen?

• 0rion
    skorpionen80 skrev 2011-06-10 19:44:41 följande:
    Hur långt från dig är sorteringsterminalen?
    oj det vet jag faktiskt inte.
  • 0rion
    0rion skrev 2011-06-10 19:59:07 följande:
    oj det vet jag faktiskt inte.
    kanman på nåt sätt få reda på var sorteringsterminalen ligger ?
  • skorpionen80

Är det inom Sverige bör det komma dagen efter, annars kan det ta några dagar beroende på avstånd.

• 0rion
    skorpionen80 skrev 2011-06-10 22:08:57 följande:
    Är det inom Sverige bör det komma dagen efter, annars kan det ta några dagar beroende på avstånd.
    det är inom sverige. okej, men skickas de ut på helger?affären jag ska hämta det på har iaf helgöppet.
  • Mistral

Tror inte det. Skickade ett paket en lördag, hämtningen skedde påföljande tisdag (litet utlämningsställe), ganska länge stod det "passerat sorteringsterminal" (tror det är i Växjö) och paketet var framme påföljande fredag, ganska sent på dagen. Alltså sex dagar. Det tycker jag är "ok" med tanke på servicen (att de har ett utlämningsställe på denna lilla ort) och priset (90 kr för ett XL-paket).

• 0rion
    Mistral skrev 2011-06-11 09:11:14 följande:
    Tror inte det. Skickade ett paket en lördag, hämtningen skedde påföljande tisdag (litet utlämningsställe), ganska länge stod det "passerat sorteringsterminal" (tror det är i Växjö) och paketet var framme påföljande fredag, ganska sent på dagen. Alltså sex dagar. Det tycker jag är "ok" med tanke på servicen (att de har ett utlämningsställe på denna lilla ort) och priset (90 kr för ett XL-paket).
    detta skickas från H&M. Men ja, det står fortfarande bara att den passerat sorteringsterminal, och det var ig¨r morse. jag vill ha mina kläder nu
  • Lady Namárië

Sist det hände mig ringde jag och frågade (det var bråttom), och då sade de att jag kunde hämta paketet på terminaeln (tre mil bort) om jag inte ville vänta till utkörningsdagen.

So say we all
Svar på tråden schenker: paketet har passerat sorteringsterminal