• hjärterum

Kissnödig hela tiden!? och andra ojigheter...

Jag är i vecka 37-38 nu och är verkligen kissnödig hela tiden igår/idag-det kommer kiss med, mer eller mindre så det är inte bara en känsla...
    Har knappt kunnat sova alls inatt, bebisen har bökat runt- hon som alltid är så lugn!Haft en lustig känsla i kroppen, småont i ryggen och nere fram.Ljumskarna känns som om man hade ond träningsvärk.
    Trött och hungrig nu från att nån dag sen varit i städaktagen...

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Svar på tråden Kissnödig hela tiden!? och andra ojigheter...
  • Larsson2006

Känner igen mig. Är i v.33 och varit uppe och kissat minst en gång i timmen dag som natt i 5 veckor nu. Har snackat med min barnmorska om det och det beror lite på hur bebyn ligger tydligen. Min lille kille tycker tydligen om att ligga lågt ner så då blir urinblåsan ihoptryckt.

• hjärterum

Visst beror det på hur de ligger, har haft lite känsla av tryck innan tidigare i graviditeten- men det är annan känsla nu.Hon har legat neråt några veckor nu redan men till igår har jag inte behövt upp mer än 1-2 gånger på natten.Dagarna har jag behövt gå liite oftare kanske.

• Larsson2006

Din bör ha börjat fixera sig i bäcknet nu så då ligger den och trycker på blåsan hela tiden. Bäst du packar din bb väska :)

• hjärterum
    Larsson2006 skrev 2011-06-10 14:56:34 följande:
    Din bör ha börjat fixera sig i bäcknet nu så då ligger den och trycker på blåsan hela tiden. Bäst du packar din bb väska :)
    Har börjat men inte färdigställt den...har fått mina andra i v37 och v38, så man får inte vänta för länge med den.
  • hjärterum

Bm har bara konstaterat att hon ligger som hon ska inte sagt om/när det varit rörligt, ruckbart eller fixerat...lite kort i information med dagens datorsystem och ingen egen journal att ha att läsa själv.

• hjärterum

Kan tillägga att jag har ju varit o kissat...blir nog 3ggr sen jag skrev tråden.

• hjärterum

Många som läser, men ingen som har/haft samma?

• hjärterum

Visst sjunker livmodern i dessa veckor o barnet kan fixeras men påverkar det så mycket?
    Resten är väl sånt som tillhör sen graviditet...men man funderar ju ändå kring vaför...

• hjärterum

Inatt har jag sovit som vanligt...skönt att få sova.

• SannaM

Jag är bara i 28+0 men kissnödig typ heeeela tiden, och det kommer och går lite från dag till dag och timme till timme. känns tydligt att det beror på hur bebisen ligger, den trivs långt ner. Det har hållit på såhär sedan typ v 23 och alla säger att det ska gå över ett tag innan slutet, men just nu vet jag inte... ofta går jag och kissar, men så kommer det inte så mycket, och så efter tio minuter måste jag kissa igen. Puuh. Hur det blir om 8-10 veckor vågar jag inte tänka på

vad spännande att du har så nära till förlossning! All lycka till!! Jag har 12 veckor kvar och ser fram emot ett tjock och svettig sommar......

• Melis85
    SannaMac skrev 2011-06-11 09:55:05 följande:
    Jag är bara i 28+0 men kissnödig typ heeeela tiden, och det kommer och går lite från dag till dag och timme till timme. känns tydligt att det beror på hur bebisen ligger, den trivs långt ner. Det har hållit på såhär sedan typ v 23 och alla säger att det ska gå över ett tag innan slutet, men just nu vet jag inte... ofta går jag och kissar, men så kommer det inte så mycket, och så efter tio minuter måste jag kissa igen. Puuh. Hur det blir om 8-10 veckor vågar jag inte tänka på

vad spännande att du har så nära till förlossning! All lycka till!! Jag har 12 veckor kvar och ser fram emot ett tjock och svettig sommar......
    De är samma här för mig :P 
    är i vecka 28*5
Svar på tråden Kissnödig hela tiden!? och andra ojigheter...