• Anonym

Orkar man pendla 45-60 min om dagen?

Är anonym för vill inte att vännerna ska veta om mina flyttplaner.

Ni som pendlar med buss/tåg, tycker ni att det känns för mycket att pendla 45-60min per dag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-11 12:38
    Ser att jag skrev lite slarvigt, det var 45-60min ENKEL väg. Så per dag tar det då ca 2h totalt

• Svar på tråden Orkar man pendla 45-60 min om dagen?
  • Profeten

Har pendlat 2h per dag, dock i bil...
    Men pendlat 1h per dag när jag jobbat med, men då under 3månader.

Gick lysande tycker jag, bättre och åka med buss/tåg än och köra själv dock :) 

• JPT

Är det enkel väg eller tur/retur? Tycker inte att 45-60 minuter enkel väg är speciellt mycket, utan snarare relativt normalt. 

• Här och nu

Många pendlar den tiden enkel riktning. Jag har pendlat i många år o mår inte bra av att pendla, även om det går bättre nu. Men är det ont om jobb i ens bransch har man inte mycket att välja på.

• Karolinan01

Har pendlat 3h per dag under flera år (kommunalt), man vänjer sig snabbt och måste man så måste man.

• Anonym

Det tar ca 50 minuter för mig enkel väg. Det är för mig helt ok men jag har inga småbarn att passa förskoletider och karln klarar sig  också Oskyldig

Sitter och läser på vägen, så slipper jag störas av andra människor. Ett byte från t-bana till p-tåg.

Kan vara ganska så bekvämt att faktiskt slappna av efter en tung arbetsdag, förutsatt att man har sittplats Skrattande

• Anonym
    JPT skrev 2011-06-10 18:08:26 följande:
    Är det enkel väg eller tur/retur? Tycker inte att 45-60 minuter enkel väg är speciellt mycket, utan snarare relativt normalt. 
    Det är enkel väg. Inräknat promenad hemifrån, bussbyten och promenad från buss till jobb.
  • Anonym (polly)

pendlar 1h varje riktning per dag (buss-tåg-promenad), inga problem alls.

• Zargenta

Det där är inget avstånd, det är normalt... Iaf i större regioner! Jag pendlade 1tim 15min enkel resa varje dag till jobbet när vi hade en temporär lokal (läs 6mån) och har som KORTAST haft 30min enkel väg till det jobbet...

Min sambo får pendla 25-50min enkel väg med tåg eller buss till sitt jobb och klagar inte på det, se det som ensamtid och möjlighet att läsa den där boken som aldrig blev läst, ljudbok eller bra musik i öronen funkar också ;)

Liten olycka men älskad och efterlängtad
Svar på tråden Orkar man pendla 45-60 min om dagen?