• Anonym (upprörd mamma)

KISSIE, skinny as hell och en förebild för min dotter och fler unga tjejer?

Hej

Jag undrar hur allting kommer att sluta med den här bloggerskan Kissie..
    Hon snålar med maten, festar loss, lever på bloggen, har inget normalt liv, tränar bort fett som inte finns?! Beställler lösögonfransar, löshår och kläder å skor för 40 000 kr varje månad..

Pengar som hon får tack vare sina läsare...

Tänk att hon är en förebild för många unga flickor, vad tycker ni om det?

Har ni barn som läser hennes blogg?

Jag har en dotter som läser hennes blogg flera gånger om dagen, nu galer hon på mig om att vi ska ut på stan för att hon vill köpa lösögonfransar och även beställa tid hos frisören för att lägga in extensionshår när hon redan har jättefint tjockt hår... BLIR GALEN!??

"Jag vill också se ut och vara som Kissie! Hon gör si och så.." har snart tappat orken på detta tjat och ständiga updatering om den dära Kissie....

Det kvittar hur mycket jag säger till henne att hon är jättefin som hon är och ska inte se ut som bloggerskan som ser sjukligt smal ut..och tröstar med att "hon mår inte bra förstår du..du som är så fin redan behöver inte fixa med något"

Förstår inte vad det är som är så häftigt med henne att det påverkar min dotter och hennes liv!?

Förbannad och trött.........

• Svar på tråden KISSIE, skinny as hell och en förebild för min dotter och fler unga tjejer?
  • Red Velvet

Alla påverkas vi av olika saker och olika människor, på något plan.
    Det enda man kan göra som förälder är väl att vägleda sitt barn så som man anser är bäst.

• krillelkpg

Hon ser ut att vara av plast hela hon, är nog inte långt ifrån heller.

• Litet My

Vad jag "läst på FL" så är hon inte så läskigt smal och sjuklig som hon gör sina bilder till.

men jag förstår dig TS hade inte heller velat att mina barn beundrade någon med såna ideal.

• Anonym
    Lilla My21 skrev 2011-06-10 18:20:40 följande:
    Vad jag "läst på FL" så är hon inte så läskigt smal och sjuklig som hon gör sina bilder till.

men jag förstår dig TS hade inte heller velat att mina barn beundrade någon med såna ideal.
    Hon redigerar men hon är väldigt smal på riktigt.
    Storlek 32 i kläder.
  • Anonym

Tja att hon är så smal kan jag bara gissa om. Tabletter (någon form av lyckopiller), tappa matlusten är ett vanligt symtom på detta.
    Hon har också krav på sig. Dock tävlar hon med andra bloggare. Minst (stl)men bäst, störst och vackrast, mest  $ osv
    Förstår att du inte vill ha din dotter hängandes på den sidan.

Visa henne andra bloggar. Tyra har en trevlig och faktiskt positiv blogg. Tipsa om den efter du varit där och kikat.

• Anonym (Maria)

ja hon går på reductil oxå vad jag vet, så det har gjort att hon har rasat ner i vikt. Om man tittar på de senaste inläggen så finns de bilder på henne där hon ser ut att ha anorexia .

Hur gammal är din dotter?

• Anonym (Maria)
    Anonym skrev 2011-06-10 18:22:28 följande:
    Tja att hon är så smal kan jag bara gissa om. Tabletter (någon form av lyckopiller), tappa matlusten är ett vanligt symtom på detta.
    Hon har också krav på sig. Dock tävlar hon med andra bloggare. Minst (stl)men bäst, störst och vackrast, mest  $ osv
    Förstår att du inte vill ha din dotter hängandes på den sidan.

Visa henne andra bloggar. Tyra har en trevlig och faktiskt positiv blogg. Tipsa om den efter du varit där och kikat.
    Och Kenza
  • Anonym (anonym)

Jag förstår vad du menar, det finns säkert tjejer som påverkas negativt av Kissie. Det stora flertalet tror jag dock fattar att hela Kissiepaketet inte är något att sträva efter, hon är mer som en seriefigur eftersom hon blivit så extrem. Hon ser verkligen totalt konstgjord ut och de flesta ungdomar är smarta och ser igenom det. Såklart gör inte alla det men om de inte blev så påverkade av Kissie så skulle det vara något annat som påverkade dem negativt. Negativa förebilder finns överallt och har så funnits i alla tider.

• Anonym
    Anonym (Maria) skrev 2011-06-10 18:23:19 följande:
    Och Kenza
    Får man säga "same shit different name"? För i sådana fall gör jag det annars fick ni blunda Oskyldig
Svar på tråden KISSIE, skinny as hell och en förebild för min dotter och fler unga tjejer?