• SötaSarah

Vi som planerar dop/namngivningscermoni!

Jag ser att det finns en gammal tråd om detta men tänkte starta en ny då många där redan haft sitt dop. Vi ska ha vårt dop i slutet av augusti/början av september och skulle behöva andra att diskutera med. Nu kommer vår bebis först om ett par veckor men har börjat kika lite på det då vi vill hinna ha det medans det fortfarande är sommar så dags att börja planera på riktigt så fort bebis är ute.

Så här kan vi dela med oss om tankar, tips och idéer inför dopet eller namngivningscermonin.

• Svar på tråden Vi som planerar dop/namngivningscermoni!
  • Nelah

Här blir det också dop i slutet av augusti. Har försökt att ringa Kyrkan under veckan men ingen som svarar. Så nästa vecka gäller det att vara aktiv, ska prova att ringa prästen istället och hoppas att hon vill svara.

Hoppas också att datumet jag har tänkt passar och att det inte är något annat som händer i kyrkan då. Har nämligen bara ett datum som jag kan tänka mig eftersom min sambo har semester samt de flesta i släkten kunde komma då.

Jacob 2011-05-18 <3
  • SötaSarah
    Nelah skrev 2011-06-11 10:18:49 följande:
    Här blir det också dop i slutet av augusti. Har försökt att ringa Kyrkan under veckan men ingen som svarar. Så nästa vecka gäller det att vara aktiv, ska prova att ringa prästen istället och hoppas att hon vill svara.

Hoppas också att datumet jag har tänkt passar och att det inte är något annat som händer i kyrkan då. Har nämligen bara ett datum som jag kan tänka mig eftersom min sambo har semester samt de flesta i släkten kunde komma då.
    Okej! :) Vad jobbigt att dom inte svarar. Eftersom vår son kommer födas nu inom ett par veckor måste vi vänta med att boka kyrka tills dess så jag hoppas att det funkar det datum vi tänkt. Vi hade 20 augusti först men då vi blev bjudna på bröllop då hoppas jag få det att fungera helgen efter, tror dt är den 27:e, då sambon har semester hela augusti just också vore det lämpligt då så jag hoppas det funkar. Har även 2 olika kyrkor som alternativ så det borde fungera.

Hoppas att ni får det att fungera! :) Har ni funderat på annat som tema och sådär?
  • Nelah
    SötaSarah skrev 2011-06-11 10:25:17 följande:
    Okej! :) Vad jobbigt att dom inte svarar. Eftersom vår son kommer födas nu inom ett par veckor måste vi vänta med att boka kyrka tills dess så jag hoppas att det funkar det datum vi tänkt. Vi hade 20 augusti först men då vi blev bjudna på bröllop då hoppas jag få det att fungera helgen efter, tror dt är den 27:e, då sambon har semester hela augusti just också vore det lämpligt då så jag hoppas det funkar. Har även 2 olika kyrkor som alternativ så det borde fungera.

Hoppas att ni får det att fungera! :) Har ni funderat på annat som tema och sådär?
    Ja, det är riktigt störigt. Den 21 augusti har vi tänkt, fast annars får man ju helt enkelt tänka om och höra runt med alla igen om de kan ett annat datum. Vi har flera kyrkor vi kan tänka oss, men den jag försöker ringa är närmst lokalen som vi ska hyra till fikan efteråt.

Har inte alls tänkt på tema, har aldrig planerat något sådant här förutom :p Jag vet dock hur dopinbjudningarna ska se ut, har tänkt göra dom själv samt så har jag kollat upp lite sånger/psalmer och dikter som jag tycker är fina och passar till dopet.

När är du beräknad? Min lille kille blir snart en månad :O kan knappt fatta att tiden har gått så fort, han kom ju precis.
    Jacob 2011-05-18 <3
  • SötaSarah

Okej. Ja vi ska nog inte hyra lokal utan troligtvis vara hos mina föräldrar efter, perfekt om det är fint väder då dom har stor gård o stor altan däremot är det inomhus hade man lika gärna kunna haft lokal även om dom bor väldigt stort blir det ju mer uppdelat i olika rum o så då men hoppas ju på att kunna sitta ute o då är det perfekt så därför spelar kyrkan mindre roll var den ligger för oss :)

Jag har aldrig heller planerat och ska försöka hitta på ngt förgrena så det blir lite roligt :) Tänkte beställa kort tror jag eller ev gör jag dom själv, ska i alla fall ha med en bild på honom i där. Men tycker det är mycket man ska tänka på därför bra stt få dela lite tips o sånt här! :)

Kanske jättedumt att börja planera innan han ens kommit men känner att jag har mer tid nu än jag lär ha då och då kan jag lika gärna fundera på det nu så man kan skicka inbjudningar, boka kyrka osv i tid gabska snart efter han kommit. Köper o beställer o sånt först efter han är här men kan som sagt fundera på hur man vill ha det.

Han är beräknad den 23e. Så förhoppningsvis väldigt snart! :) Förstår att tiden går fort sen, nu går det dock segare än nånsin!! :))

• Nelah

Okej :) Det är ju trevligare att sitta ute. Men vi har ingen trädgård och denna lokalen är stor nog till alla och ganska billig så folket får hålla sig inne. Ska ni bjuda på mat eller fika? Jag ska försöka boka kyrkan så vi bara behöver bjuda på fika, orkar inte hålla på att kludda en massa med mat.

Det är ganska svårt tycker jag. Vi kör nog utan tema ;p
    Jag har tänkt att göra sonens fotavtryck på inbjudningarna i ljusblå färg och sen på tackkorten blir det en bild på honom i dopklänningen har jag tänkt.

Det är bra att vara ute i god tid. Det blir itne så mkt över till annat sen när man har en guldklimp som vill ha uppmärksamhet :)

Har du kommit på några sånger/psalmer som du vill ha?

Snart dags :) roligt.  Hoppas du slipper gå över - de är drygare än de tidigare 9 månaderna. Tänk ut massa saker du kan göra varje dag ifall du går över. Jag fick slut på saker att göra och blev fruktansvärt less på att vara gravid för att jag var så uttråkad och bara längtade.

Jacob 2011-05-18 <3
  • SötaSarah

Det funkar ju jättebra med lokal! :) Det blir nog bara att vi bjuder på fika, eventuellt smörgåstårta. Hade vart nice med mat men får se om mamma insisterar på att fixa mat o de inte blir jättemånga gäster så kanske! :)

Smart med en bild i dopklänningen till tack-kortet, tänkte be min syster fotografera på dopet så får se till att hon tar en fin bild på honom man kanske kan använda där :D

Har sett lite fina sånger o psalmer men inte bestämt mig för nån alls ännu. Ni då?

Jag är redan less och har 10 dagar kvar... Inte ngt att göra på dagarna heller då sambon jobbar konstans känns de som och mina vänner jobbar o många slutat umgås med mig sen jag blev gravid o ännu mer sen jag gick hem från jobbet :/ Så svårt att hitta saker att göra men helgen efter bf är de i alla fall midsommar o lite inbokat där sen sk jag väl kunna sysselsätta mig ngn dag men hoppas såklart han kommer innan! Hat vart så less ett tag nu o värre för varje dag :p Det värsta är ju om man får gå över maxtid 3 veckor då vet jag inte va jag tar mig till men jag hoppas verkligen det blir en juni-bebis åtminstone! Helst innan midsommar :)) Får dock inte hoppas för mkt men det är svårt :p

• SötaSarah

Känna redan som jag är på övertid! Dock vill jag väl inte direkt genomgå en förlossning heller men nu är jag t o m beredd på det för o få ett slut på detta! ;)

Svar på tråden Vi som planerar dop/namngivningscermoni!