• SilverEmma

Måla om IKEAs Lack-möbler?

Jag har deras tv-bänk och ett par hyllor som jag skulle vilka byta färg på...tror ni det kan bli bra? Räcker det med att slipa, grunda och sen måla? Undrar också om någon "klätt" en lackmöbel med en tapet och om det blivit bra?

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden Måla om IKEAs Lack-möbler?
  • Fru KM

Jag har inte målat nån lack möbel men malm och det gick fin fint:) som sagt, målartvätt, slipa, grunda och sen är det bara att köra igång.

• SilverEmma

Det är väl ungefär samma yta på lack och malm väl? Då borde det ju gå bra! Tack för ditt svar!

• Fru KM

Jo jag tror det så det borde funka för dig med:)

• litesollitemoln

Hej,

Jag har precis slipat med fint sandpapper 3 st Lack vägghylla och sen sprayat dem med vit färg från Clas Ohlson, hade 3 hyllor använde 3 burkar cirka 70 kr/styck. Dock hade jag nog behövt dubbla antalet sprauburkar för att få bra resultat, eller så är jag inte bra på att spraya helt enkelt för det är lite småflammigt. Vi har inte Ikea i närheten, annars skulle jag väll tjänat på att köpa nya hyllor, de var svarta jag ville ha vita. Men färgen sitter fast.
    Har en tråd med "Gröna lister", rummet är typ klart nu och bilder hoppas jag kunna lägga upp inom snar framtid, där syns även hyllorna då.
    Lycka till!

• SilverEmma

Tack för ditt svar! Har själv mina hyllor och tv-bänk i ek, vill ha dem svarta. Har inte råd just nu att köpa nya, hade hellre gjort det för att slippa besväret.

• babyblå

Testa graffitifärg! 46:-för en burk, lätt att få snyggt och det täcker bra!

Svar på tråden Måla om IKEAs Lack-möbler?