Vilken ålder tycker du är den bästa att skaffa barn?
Som frågan lyder , vilken ålder tycker DU är den bästa att skaffa barn , motivera gärna.
Jag tycker mellan 25-30 år är den bästa för mej , då har man haft sina tonår och provat på en massa saker , haft en massa fyllor(om men är en som gillar att festa) , eller gjort sådant som man kanske ville hinna med innan man blev mamma (vad det är , är ju olika från person till person).
jag fick min första dotter när jag var 20 år , tycker det var lite väl tidigt om jag vetat hur mitt liv skulle bli , men hon är så klart världens goaste unge och vi har aldrig haft problem med varken ekonomi eller annat.
min andra dotter fick jag när jag var 27 år och det är skillnad tycker jag , det känns på ett helt annat sätt nu , innte vad jag känner för barnen , men hur jag själv är och mår och vet.
Alla skaffar ju självklart barn när dom vill , men min åsikt är (första barnet ) 25-30 år på båda föräldrana.
och jag tycker efter 45 år är för sent för barn ( har inget med förmågan att vara en bra förälder att göra , och absolut inte att barnet skulle fara illa) det är bara min åsikt.
Vad är din?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-11 12:23
jag menar inte att ni ska svara på när ni tycker andar ska skaffa barn , utan när ni själva skulle vilja skaffa barn , jag vet att mycket kan ändas , men någonstans tänker man väl allafall att , jag ska va gift , ha jobb , mm eller jag ska vara si eller så gammal ?
de gjorde jag allafall