Bebisens hjärtslag eller min puls?
Ibland när jag håller handen på magen så kan jag känna hjärtslag/puls, är det min puls eller bebisens hjärtslag?
Kan man känna sin puls på magen?
Jag har precis gått in i v 13.
Ibland när jag håller handen på magen så kan jag känna hjärtslag/puls, är det min puls eller bebisens hjärtslag?
Kan man känna sin puls på magen?
Jag har precis gått in i v 13.
de är din puls
bebisens hjärtslag ligger på 110 - 160 slag/minut
känner ofta min puls på magen...
Tack för ditt svar Änglatuss, men om det är min puls varför kan jag bara känna den ibland. Jag borde väl kunna känna den alltid om det var min puls, eller??
jag känner mig oxå bara ibland.... ibland behöver jag inte ens lägga handen på magen utan känner pulsen där iaf - vet inte varför men!
kanske är bebben som hickar, det kan jag se ibland
Jag är i v 15 och har varit till bm idag...
Jag har undrat samma och frågade bm..och hon sa att det är min puls jag känner....
Men jag fick även höra pyrets hjärta
Om moderkakan ligger i framvägg, vilket den oftast gör, känner man pulsen i den. Kan vara väldigt starkt. Själv känner jag pulsen kraftigt i magen och även tydligt i resten av kroppen. Varför du enbart känner den ibland vet jag inte. Kanske beror det på vilket läge du befinner dig i eller hur barnet ligger.
Jag är säker på att det är din egen puls, för barnets hjärta slår som sagt ungefär dubbelt så ofta som ditt. Om du vill dubbelkolla är det bara att känna pulsen på halsen samtidigt.
hicka kommer mycket senare
Aortan är placerad i magtrakten och därför känns din egen puls tydligt där!
Eftersom blodvolymen ökar i mammans kropp kan man känna pulsen i aortan lättare. Jag kände samma sak (har aldrig gjort det innan) och fick det svaret när jag kontaktade medicinsk expertis.
Lite senare i graviditeten går det att höra barnets hjärtslag om man lägger örat mot magen (lämpligast att pappan gör det lite svårt att göra det själv... ).
Jag känner oxå min puls, ibland mer ibland mindre o ibland inte alls, det är olika hur hårt den slår. Bebisens hjärtslag känner du inte alls utan kan bara höra dom, eller pappan kan så småningom !
Jag känner också min puls på magen!
När jag ligger på rygg kan jag se "min puls"! Har jag alltid kunnat...