• Anonym (så nervös)

Svullna lymfkörtlar i armhålan. Så orolig!

För några veckor sedan hade jag tid på vårdcentralen för att kolla upp varför jag på senaste tiden fått så mkt blåmärken på benen. Jag har även gått ner ca 5 kg senaste månaderna utan anledning. Blodprover togs för att utesluta ex Leukemi. Blodproverna kom tillbaka bra och de hade gjort någon slags dif.räkning av blodet. Allt låg inom referensvärderna förutom monocyter som var 8.1 och max var 8. Men inget att oroa sig för tyckte läkaren.

Nu har jag upptäckt att lymfkörtlarna i armhålan är svullna. Antar jag att det är. Det är rörliga knölar och känns jätteväl. Syns inget i huden utan det är liksom mer inne i armhålan. Nu är jag såklart superorolig att det är något iaf. Googlar man så är ju Lymfom det man får upp...

Vet att ni absolut inte kan svara på vad det kan vara men kan lymfkörtlar bli större av att man hela tiden går och känner på dom? Kan de svullna på grund av stress? (har varit extremt stressad senaste halvåret och framförallt senaste månaden)

Borde inte blodproverna visa på nåt om det vore Lymfom?

Usch vad jag hatar att vara orolig över sådant här. Har tid om tre veckor först för en annan grej men får ju ta upp detta då också. Eller borde man ringa och få en tid tidigare kanske...?

Svammel från mig. Någon som har några tankar om detta? 

• Svar på tråden Svullna lymfkörtlar i armhålan. Så orolig!
  • Anonym (sök)

ring till läkaren igen och boka in en ny tid...inget i kroppen svullnar upp utan anledning. Lycka till!

Svar på tråden Svullna lymfkörtlar i armhålan. Så orolig!